اپل گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را معرفی کرد؛ مدل جدید با مشخصات تکراری


اپل گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را معرفی کرد؛ مدل جدید با مشخصات تکراری

اپل بالاخره در رویداد Far Out از گوشی‌های سری آیفون 14 رونمایی کرد. در ترکیب امسال خبری از مدل مینی نیست و این مدل با گوشی iPhone 14 Plus جایگزین شده است. مدل استاندارد آیفون نیز مثل همیشه به عنوان مدلی مقرون به صرفه‌تر نسبت به مدل‌ها پرو ایفای...

اپل بالاخره در رویداد Far Out از گوشی‌های سری آیفون 14 رونمایی کرد. در ترکیب امسال خبری از مدل مینی نیست و این مدل با گوشی iPhone 14 Plus جایگزین شده است. مدل استاندارد آیفون نیز مثل همیشه به عنوان مدلی مقرون به صرفه‌تر نسبت به مدل‌ها پرو ایفای نقش می‌کند. در این مطلب گوشی‌های iPhone 14 و iPhone 14 Plus را به شما معرفی می‌کنیم.

اپل نسل جدید گوشی‌های آیفون را معرفی کرد تا تب و تاب جدیدی در دل طرفداران این گوشی لوکس به وجود آورد. در این بین گوشی‌های آیفون 14 و 14 پلاس قادر خواهند بود با قیمتی ارزان‌تر نسبت به مدل‌های پرو، بخش بزرگ‌تری از بازار را در اختیار بگیرند.

این دو گوشی به قابلیت‌های تازه‌ای مجهز شده‌اند و البته بعد از سال‌ها، اپل تصمیم گرفته از تراشه جدید برای آن‌ها استفاده نکند. در این مطلب به معرفی دو گوشی iPhone 14 و iPhone 14 Plus می‌پردازیم.

مشخصات و معرفی گوشی آیفون 14

اپل تصمیم گرفته مدل استاندارد آیفون 14 را مانند قبل با یک نمایشگر دارای پنل OLED به میدان بفرستد. این نمایشگر 6.1 اینچی قادر است تصاویر را با رزولوشن تا 2532 در 1170 پیکسل به نمایش بگذارد و از نرخ بروزرسانی تا 60 هرتزی پشتیبانی نماید.

اپل گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را معرفی کرد؛ مدل جدید با مشخصات تکراری

در گذشته تمام مدل‌های آیفون در هر نسل تراشه یکسانی داشتند. این سنت حال با سری iPhone 14 تغییر کرده و مدل‌های غیر پروی این سری مانند نسل قبل از تراشه A15 Bionic بهره می‌برند. در کنار این تراشه از 6 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X استفاده شده که از نظر فناوری از مدل‌ها پرو عقب‌تر است. اپل گوشی iPhone 14 را با 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای ثبت تصاویر در گوشی آیفون 14 از دو حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده شده که البته با توجه به پیشرفت فناوری، در ثبت تصاویر نسبت به نسل قبل بهتر عمل می‌کنند. دوربین سلفی نیز به قابلیت فوکوس خودکار تازه‌ای مجهز شده که کیفیت تصاویر سلفی را بالا برده است.

اپل گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را معرفی کرد؛ مدل جدید با مشخصات تکراری

تامین انرژی گوشی iPhone 14 نیز بر عهده یک باتری 3279 میلی‌آمپر ساعتی گذاشته شده است. گوشی آیفون 14 را می‌توان در رنگ‌های سبز، بنفش، آبی، مشکی، سفید و قرمز خریداری کرد. گوشی آیفون 14 در مدل پایه 799 دلار قیمت دارد.

مشخصات و معرفی گوشی آیفون 14 پلاس

گوشی آیفون 14 پلاس را باید راهکار اپل برای افرادی دانست که به یک آیفون ارزان‌تر دارای نمایشگر بزرگ نیاز دارند. گوشی iPhone 14 Plus که جایگزین مدل مینی شده، یک نمایشگر 6.7 اینچی را در اختیار کاربران می‌گذارد که تصاویر را به وضوح 2778 در 1284 پیکسل برای کاربران به نمایش می‌گذارد و از حداکثر نرخ بروزرسانی 60 هرتزی پشتیبانی می‌نماید.

گوشی آیفون 14 پلاس نسخه بزرگ‌تری از آیفون 13 به شمار می‌آید. این گوشی ناچ متفاوتی دارد و دوربین‌ دوگانه 12 مگاپیکسلی را در اختیار کاربران می‌گذارد. این دوربین 12 مگاپیکسلی در مقایسه با نسل قبلی از پیکسل‌های بزرگ‌تر برخوردار است ونور بیشتری جذب می‌کند. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی این گوشی نیز از قابلیت‌ فوکوس خودکار برخوردار شده است.

مانند آیفون 14، گوشی iPhone 14 Plus نیز به تراشه A15 Bionic با 6 گیگابایت رم مجهز شده است. این گوشی یک باتری 4325 میلی‌آمپر ساعتی دارد که بهترین در این سری به شمار می‌آید. گوشی آیفون 14 پلاس را در کانفیگ پایه با 899 دلار می‌توان در اختیار گرفت.

در دست تکمیل ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی