دلار خیز برداشت


 دلار خیز برداشت

روز گذشته بازار ارز شاهد افزایش قیمت دلار بود به طوری که این ارز خارجی بعد از مدتی درجا زدن در کانال ۲۹ هزار تومان توانست راه ورود خود به کانال ۳۰ هزار تومانی را باز کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دلار در معاملات پیش از ظهر دیروز به آرامی صعودی شد و بعد از ۲۵۰ تومان افزایش قیمت به کانال قیمتی ۳۰ هزار تومانی نفوذ کرد. روند افزایش قیمت این ارز خارجی در معاملات بعدازظهر دیروز هم تداوم یافت به طوری که معامله دلار با نرخ ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومانی هم انجام شد.

این درحالی است که از روز ۲۶ مرداد سال جاری و بعد از ۱۸روز متوالی نوسان نرخ شاخص ارزی زیر سقف ۳۰ هزار تومانی بوده است.دیروز در هرات هم اسکناس آمریکایی به مرز ۳۰ هزار تومان نزدیک شد. برخی از تحلیلگران بازار ارز تهران معتقدند که در صورت ماندن دلار بالای مرز ۳۰ هزار تومان به تدریج، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد و شکست مقاومت محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان، شجاعت بیشتری را برای ورود بازیگران جدید به بازار به همراه خواهد آورد.

در صرافی ملی هم قیمت خرید دلار آمریکا ۲۸ هزار و ۲۵۸ تومان بود و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۸ هزار و ۵۴۲ تومان اعلام شد. قیمت دلار توافقی هم دیروز با قیمت ۲۸ هزار و ۴۵۰ تومان و با حجم ۴۰ هزار دلار معامله شد.

به نظر می‌رسد طولانی شدن روند مذاکرات و اخباری که در این رابطه منتشر شده دلیل اصلی خیز برداشتن دلار بوده است. اگر اخبار مثبتی از مذاکرات به گوش نرسد احتمال تداوم روند افزایشی قیمت دلار وجود خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل