برپایی نمایشگاه قرآنی و راه اندازی موکب فرهنگی جهانی به مناسبت اربعین حسینی در عراق


برپایی نمایشگاه قرآنی و راه اندازی موکب فرهنگی جهانی به مناسبت اربعین حسینی در عراق

آستان مقدس عباسی به منظور اربعین حسینی برای برپایی نمایشگاه قرآنی در جاده «یا حسین» و راه اندازی موکب فرهنگی جهانی آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، آستان مقدس حضرت عباس(ع) درحالی آماده برگزاری نمایشگاه قرآنی در جاده «یا حسین» می شود که آمادگی کامل خود برای راه اندازی موکب فرهنگی جهانی برای ششمین سال متوالی را اعلام کرد.

مجتمع علمی قرآن کریم برای برگزاری نمایشگاه قرآن در جاده «یا حسین» بین استان های نجف اشرف و کربلای معلی آماده شده است.

«مهند المیالی» مدیر این مجتمع گفت: این نمایشگاه توسط موسسه قرآن کریم در نجف اشرف وابسته به این مجتمع علمی به مناسبت زیارت اربعین برپا می شود.

المیالی افزود: این نمایشگاه شامل هفت غرفه برای معرفی فعالیت های قرآنی، پژوهشی و رسانه ای، ایستگاه مرکزی برای تصحیح قرائت سوره های کوتاه و در رأس آن سوره فاتحه است. در حاشیه این نمایشگاه، تعدادی از محافل قرآنی و مسابقات علمی و فکری برگزار خواهد شد.

المیالی درباره مکان این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در کنار ستون شماره 208 در جاده یا حسین خواهد بود. میلیون ها زائر در پیاده روی حسینی شان به سمت حرم اباعبدالله حسین(ع) از این جاده عبور می کنند.

جمعیت پیشاهنگی الکفیل نیزاعلام کرد: به طور کامل آماده راه اندازی موکب فرهنگی جهانی برای ششمین سال متوالی هستیم که قرار است فعالیت هایش در مهمانسرای اباالفضل العباس(ع) برگزار شود.

سید علی حسین، مسئول این جمعیت گفت: تدارکات شامل ورود کادر اموزشی در سلسله دوره ها و کارگاه های آموزشی به مدت بیش از 100 ساعت است. در این دوره ها از اساتید با بالاترین مدرک استفاده می شود. یک اردوی شبانه نیز به مدت پنج روز برپا می شود.

حسین افزود: موکب امسال شامل چندین ایستگاه از جمله ایستگاه جوانان، ایستگاه خانواده و جامعه و ایستگاه زبان ها و کارگاه های آموزشی هدفمند متناسب با گروه های سنی مختلف است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی