تمهیدات هلال احمر در کشور عراق براى خدمت رسانى به زائران اربعین حسینى


تمهیدات هلال احمر در کشور عراق براى خدمت رسانى به زائران اربعین حسینى

رئیس جمعیت هلال‌احمر از آمادگی کامل نیرو‌های این جمعیت برای خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد.

پیرحسین کولیوند در بازدید از مراکز درمانی این جمعیت در شهر نجف گفت: در شهر نجف اشرف، بیمارستان امام علی (ع)، درمانگاه النبا و کلینیک‌ها آماده خدمت رسانی به زوار است. در شهر کربلا معلی نیز بخش‌هایی از دو بیمارستان الحسین (ع) و ابومهدی المهندس در اختیار هلال احمر است که در کنار درمانگاه‌های تخصصی به زائران ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در دیگر شهر‌ها مانند کاظمین، سامرا و امام زاده سید محمد کادر بهداشت جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمت به زائران هستند، همچنین در مرز‌های شمال غربی که از اقلیم کردستان وارد می‌شوند آمبولانس‌ها و خودرو‌های امدادی هلال احمر مستقر هستند.

وی از تجهیز موکب‌های مردمی توسط جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: درمسیر نجف تا کربلا ۵۰ موکب مردمی در حال ارائه خدمات بهداشتی به مردم هستند که بخشی از دارو و تجهیزات این موکب‌ها توسط جمعیت هلال احمر تامین شده است.

حجم مراجعات به درمانگاه‌های نجف بالاست

کولیوند حجم مراجعات به درمانگاه نجف اشرف را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: درمانگاه النبا نجف، فقط در یک روز بیش از ۸۰۰ مراجعه کنند داشت که حجم زیادی است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن اعلام آمادگی تمام عیار این جمعیت تصریح کرد: این ارگان همکاری خوبی با حشد الشعبی، هلال احمر و وزارت بهداشت عراق دارد تا خدمات بهداشتی بهتر به زائران ارائه شود.

هر ۱۰۰ ستون یک درمانگاه

کولیوند ادامه داد: جمعیت هلال احمر در مسیر طریق الحسین از شهر نجف اشرف تا کربلا معلی در هر ۱۰۰ ستون یک مرکز درمانی برپا کرده تا به زائران ارائه خدمت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: پایگاه‌های امدادی و بهداشتی این جمعیت از نقاط صفر مرزی تا شهر نجف برپا شده اند. با توجه به بررسی‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده، وجود پایگاه‌های امدادی بهداشتی از نقاط صفر مرزری تا شهر نجف لازم بود که امسال جمعیت هلال احمر این پایگاه‌ها را برپا کرده است.

به فکر گرما زده‌ها هستیم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: باتوجه به گرمای هوا در کشور عراق، مراکزی تعبیه شده تا افرادی که دچار گرما زدگی شدند به آنجا منتقل می‌شوند، جمعیت هلال احمر با توجه به برگزاری حج در سال‌های گذشته از راه کار‌های علمی جدیدی برای مقابله با گرما زدگی استفاده می‌کند.

تا ۲۴ ساعت آینده همه موکب‌ها آماده است

کولیوند در خصوص آماده نشدن برخی از موکب‌های جمعیت هلال احمر در مسیر طریق الحسین گفت: برخی از موکب‌ها هنوز آماده نشده که طی ۲۴ ساعت آینده راه اندازی خواهد شد، تا موکبی راه اندازی نشده باشد من آن موکب را ترک نخواهم کرد.

کولیوند افزود: پزشکان و پرستاران در حال حاضر به صورت زمینی به عراق اعزام می‌شوند تا هرچه زودتر در این مسیر پاسخگوی نیاز زائران عزیز باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !