اربعین نماد ارادت همه مسلمانان جهان به خاندان رسول الله (ص) است


اربعین نماد ارادت همه مسلمانان جهان به خاندان رسول الله (ص) است

سنندج- امام جمعه موقت سنندج گفت: اربعین حسینی نماد ارادت همه مسلمانان جهان به خاندان رسول الله (ص) بوده و این مهم در طول قرون متمادی همیشه قابل مشاهده بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا معروف خالدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: در سال جاری استان کردستان و مرز باشماق مریوان به عنوان یکی از مبادی ورودی و خروجی زائران اربعین حسینی انتخاب شده است و این یک افتخار برای مردم این استان است.

وی افزود: اهل سنت کردستان در طول تاریخ پر افتخار اسلامی خویش ثابت کرده‌اند که از ارادتمندان و محبان خاندان رسول الله (ص) بوده‌اند.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: اربعین حسینی نماد ارادت همه مسلمانان جهان به خاندان رسول الله (ص) بوده و این مهم در طول قرون متمادی همیشه قابل مشاهده بوده است.

ماموستا رستمی افزود: باید حرمت این ایام گرامی داشته شود و زمینه آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با سیره امام حسین (ع) و بزرگان دینی فراهم شود.

امام جمعه موقت سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته به خدمات گسترده نظام جمهوری اسلامی ایران به علما، روحانیون و طلاب اهل سنت در کردستان اشاره کرد و گفت: حرمت و خدماتی که به جامعه روحانیت اهل سنت در کردستان اکنون صورت می‌گیرد به هیچ وجه با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

ماموستا خالدی افزود: به برکت انقلاب اسلامی شاهد ساخت صدها مسجد و مکان مقدس دینی در شهرها و روستاهای کردستان هستیم و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در ۷۰۰ نقطه شهری و روستایی کردستان نماز جمعه اقامه می‌شود و ائمه جمعه در استان با آزادی بیان و عمل به هدایت افکار عمومی و بیان خطبه‌های خود می‌پردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه