50 درصد تعهد استان سمنان در زمینه اشتغال‌ محقق شد


50 درصد تعهد استان سمنان در زمینه اشتغال‌ محقق شد

سمنان- استاندار سمنان از تلاش ها برای ایجاد شغل در سراسر استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد تعهد اشتغال استان توسط دستگاه های اجرایی محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر شنبه در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه تلاش‌ها خوبی برای ایجاد اشتغال در استان رقم خورده است، ابراز کرد: در بحث تحقق تعهد اشتغال، توسط دستگاه‌های اجرایی تاکنون بیش از ۵۰ درصد تعهد استان محقق شده است.

وی افزود: با اقدامات مطلوب و مناسب و بکارگیری طرح‌های جامع و مدون در حوزه اشتغال، این ظرفیت وجود داشته و می‌توان در راستای کاهش نرخ بیکاری در سطح استان به کمتر از ۶.۱ درصد، گام برداشت.

استاندار سمنان با بیان اینکه دفاتر کاریابی در سطح استان پیگیری مستمر درصد جذب و به‌کارگیری افراد جویای کار را به صورت‌جدی دنبال کرده و آمار به روز پایش شود، بیان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان طی نشستی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاتر کاریابی، ضمن پایش آمار جویندگان کار، برای مهارت آموزی و ارتقا مهارت‌های شغلی این افراد دوره‌های ویژه را برگزار کند.

هاشمی افزود: ضرورت دارد تا دفتر امور روستایی و شوراها استانداری با همکاری کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک، در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاهای بخش کالپوش میامی، طرح جامعی را تدوین و عملیاتی کنند.

وی گفت: برای بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارای مهارت در شرکت‌های دانش‌بنیان استان در راستای تحقق شعار سال و ایجاد فرصت‌های شغلی، اقدامات لازم انجام گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید