7600 زائر اربعین از استان سمنان اعزام شدند


7600 زائر اربعین از استان سمنان اعزام شدند

سمنان- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان سمنان، گفت: تا روز هجدهم شهریورماه ۱۹۴ اتوبوس بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ زائر اربعین استان را به مرزهای شش گانه کشورمان منتقل کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان منصور کیایی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفت هزار و ۶۰ زائر اربعین توسط اتوبوس‌های استان سمنان به مرزها اعزام شدند، تاکید کرد: برای این منظور ۱۹۴ اتوبوس به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ نفر در قالب تیم‌های سه نفره برای ساماندهی وضعیت ترافیکی حمل و نقل عمومی از استان سمنان به مرزهای ایران و عراق اعزام شدند، ابراز کرد: برای ارائه خدمات هرچه شایسته به زائران اربعین حسینی یک دستگاه گریدر، هشت دستگاه کمپرسی و هشت دستگاه وانت بار کمک دار به پایانه‌های مرزی اعزام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه پیش فروش بلیط ناوگان اتوبوسی برای زائران ۴۸ ساعت قبل از سفر در سایت‌های مجاز پیش فروش برای ثبت نام کنندگان سامانه سماح در دسترس است که البته در حال حاضر به دلیل مشکلات پیش آمده در پایانه‌های مرزی از صدور بلیط و اعزام به مرز معذوریم لذا از مسافران خواهشمندیم که تا اطلاع ثانوی از حضور در پایانه‌های مسافری خودداری نمایند، تاکید کرد: استقرار میز خدمت و پاسخگویی به شکایات در پایانه‌های مسافربری استان از دیگر اقدامات ما در این روزها است.

منصور کیایی افزود: برای رضایت بیشتر و ارائه خدمات شایسته به زائران تیم‌های راهداری نیز در این ایام در محورهای مواصلاتی استان مستقر همچنین با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و لزوم ایجاد رغبت در مالکان و رانندگان ناوگان اتوبوسی در ایام اربعین نرخ کرایه این ناوگان به مرز مهران از مبادی استان سمنان افزایش یافته و همچنین به رانندگانی که هفت سرویس رفت و برگشت به مرز مهران دارند مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اعطا خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و حجم بالای ترافیک در مسیرهای منتهی به مرز ساعت مجاز رانندگی از ۹ ساعت به ۱۲ ساعت برای رانندگان افزایش یافته و با هماهنگی‌های لازم با شرکت پخش ملی فرآورده نفتی برای تأمین سوخت ناوگان سهمیه گازوئیل در کارت سوخت ناوگان افزایش دو و نیم برابری داشته است، گفت. تمهیدات لازم برای اعزام ناوگان خالی از سراسر استان برای بازگشت زائران در پایانه‌های مرزی صورت گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زیبایی دختر واقعی «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر ! تغییر چهره جهانبخش سلطانی بعد 1...