انتقال خون یزد از کمبود بودجه و نیروی انسانی متخصص رنج می برد


انتقال خون یزد از کمبود بودجه و نیروی انسانی متخصص رنج می برد

یزد- مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: انتقال خون استان یزد در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی متخصص و بودجه مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا آقایی میبدی، عصر شنبه در دیدار با نماینده اردکان در مجلس و فرماندار این شهرستان با اشاره به فعالیت مراکز فعال اهدای خون در استان یزد اظهار داشت: وضعیت اهدای خون در استان یزد در شرایط قابل قبولی قرار دارد به نحوی که در سال گذشته، ۴۵ هزار کیسه خون در استان اهدا شد.

وی بیان کرد: از آنجا که اداره کل انتقال خون اکنون ۱۰۰ درصد پاسخگوی نیازهای مراکز درمانی و بیمارستان های استان است، باید طی پنج سال آینده تجهیزات، نیروی انسانی و فضای فیزیکی در انتقال خون یزد به ۲.۵ برابر میزان فعلی افزایش یابد تا پاسخگوی هرچه بهتر مراکز درمانی باشیم.

آقایی، کمبود بودجه را از دیگر چالش های انتقال خون یزد برشمرد و تصریح کرد: با وجود اینکه انتقال خون در زمره دستگاه های حیاتی استان به شمار می رود، بودجه کافی برای این مرکز دیده نشده و بی شک در آینده نزدیک با مشکل جدی در این زمینه مواجه خواهیم بود.

نیاز مرکز انتقال خون اردکان به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

وی با بیان اینکه فرهنگ اهدای خون در شهرستان اردکان از شرایط نسبتاً خوبی برخوردار است، تصریح کرد: ساختمان جدیدالاحداث مرکز خونگیری اردکان، تامین اعتبار کامل صورت نگرفته است.

سرپرست اداره کل انتقال خون یزد افزود: این مرکز هم اکنون بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد تا به مرحله بهره برداری برسد.

آقایی ادامه داد: ساختمان در دست احداث خونگیری اردکان هم اکنون ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد است که با تامین اعتبار لازم به اتمام خواهد رسید.

قول پیگیری نماینده مردم برای رفع مسائل انتقال خون اردکان

نماینده مردم اردکان در مجلس نیز در این نشست با اشاره به اینکه اداره کل انتقال خون جزو سازمان های حساس استان است، افزود: باید زمینه حضور بیشتر این سازمان در شورای سلامت، پدافندغیرعامل و مدیریت بحران استان فراهم شود.

محمدرضا دشتی اردکانی همچنین قول مساعد برای رفع مسائل و مشکلات سازمان انتقال خون اردکان داد و مقرر شد؛ این مسائل توسط فرماندار در سفر استانی استاندار مطرح شود.

همچنین در این نشست مقرر شد؛ فرماندار اردکان ضمن هماهنگی با صنایع بزرگ اردکان بابت رفع مسائل و مشکلات نشستی برقرار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی