ارائه خدمات درمانی به 19 هزار زائر اربعین حسینی در مرز مهران


ارائه خدمات درمانی به 19 هزار زائر اربعین حسینی در مرز مهران

ایلام-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام از ارائه خدمات درمانی به ۱۹ هزار زائر اربعین حسینی در مرز مهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم محمدی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در این رابطه اظهار داشت: در حوزه خدمات درمانی تعداد ۱۹ هزار و ۴۵۹ زائر اربعین حسینی به اورژانس مراجعه کرد که از این تعداد ۱۷ هزار و ۴۶۶ نفر پس از دریافت خدمات به صورت سرپایی ترخیص شده‌اند.

وی گفت: همچنین تعداد ۱۱۵۳ نفر در بخش‌های اورژانس، ۶۷۳ نفر در بخش‌های تخصصی و تعداد ۱۴۷ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: تعداد ۴۷۸ مورد عمل جراحی در مراکز درمانی انجام شده و طی این مدت سه هزار و ۷۶۶ زائر نیز به دلیل شدت گرمای هوا گرمازده شده و خدمات مربوطه به آنها ارائه شده است.

وی تصریح کرد: حوزه فوریت‌های پزشکی نیز تعداد کل خدمات ارائه شده ۱۲ هزار و ۱۲۹ مورد، تعداد تماس با فوریت پزشکی ۶ هزار و ۳۷۹ مورد، تعداد مصدومین ترافیکی ۴۴۹ مورد و تعداد مصدومین غیرترافیکی ۱۱ هزار و ۶۸۰ مورد بوده است.

وی گفت: همچنین تعداد اعزام آمبولانس ۲۲۶۳ مورد و تعداد مراجعات حضوری تعداد ۱۰ هزار و ۲۴۸ مورد بوده است.

محمدی اضافه کرد: در حوزه بهداشت نیز تعداد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها و مواد غذایی سه هزار و ۱۸۲ مورد، تعداد نمونه برداری اولیه و مواد غذایی ۸۹ مورد، میزان مواد غذایی فاسد معدوم شده یک هزار و ۲۱۳ کیلوگرم، سنجش پرتابل مواد غذایی یک هزار و ۹۱۶ مورد، تمام افراد مراقبت شده ۲۷ هزار دو ۲۴۹ مورد و تعداد خادمین موکب‌دار آموزش دیده نیز ۱۵۳۵ مورد بوده است.

وی گفت: در حوزه غذا و دارو نیز تعداد نسخ سرپایی بیماران ۲ هزار و ۱۲۱ مورد، تعداد نسخ بستری یک هزارو ۸۴۹ مورد، تعداد موارد نظارت و بازرسی ۱۵۹ مورد، تعداد پاسخگویی به سوالات و مسائل دارویی یک هزار و ۴۹ مورد و تعداد کارشناسی موارد توقیف گمرک نیز ۱ مورد بوده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از دیدن چهره بدون آرایش بهاره رهنما شوکه می شود / خودتان مقایسه کنید...! + عکس