تویوتا یک قدم به حل نهایی مشکل پمپ سوخت محصولاتش نزدیک شد


تویوتا یک قدم به حل نهایی مشکل پمپ سوخت محصولاتش نزدیک شد

تویوتا یک قدم دیگر به حل نهایی مشکلات مربوط به فراخوان پمپ سوخت محصولاتش نزدیک شد. بر اساس اخبار منتشر شده توسط رویترز، حل‌وفصل ابتدایی این موضوع در هفته جاری در دادگاه بروکلین ثبت شده و مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار را شامل می‌شود. این موضوع هم‌اکنون...

تویوتا یک قدم دیگر به حل نهایی مشکلات مربوط به فراخوان پمپ سوخت محصولاتش نزدیک شد. بر اساس اخبار منتشر شده توسط رویترز، حل‌وفصل ابتدایی این موضوع در هفته جاری در دادگاه بروکلین ثبت شده و مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار را شامل می‌شود. این موضوع هم‌اکنون منتظر تائید قاضی است. بر این اساس تویوتا گارانتی پمپ سوخت خودروهای خود را به ۱۵ سال یا ۲۴۱ هزار کیلومتر (هرکدام که زودتر فرا رسد) افزایش خواهد داد. این خودروساز ژاپنی همچنین وسیله نقلیه جایگزین برای مالک و یدک‌کش رایگان را نیز ارائه خواهد کرد. علاوه بر این‌ها، هزینه‌های قبلی مالکان شامل اجاره خودروی جایگزین و پرداخت مبلغ یدک کشی خودروی در راه مانده نیز توسط تویوتا پرداخت خواهد شد.

تویوتا یک قدم به حل نهایی مشکل پمپ سوخت محصولاتش نزدیک شد

اگرچه تویوتا و دنسو به حل‌وفصل این قضیه متعهد شده‌اند اما به اشتباه خود اعتراف نکرده‌اند. تویوتا با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

از اینکه این مشکل را به روشی که نشان دهنده تعهد ما به ارائه تجربه مالکیت عالی به مشتریان است حل می‌کنیم خرسندیم.

راه‌حل پیشنهادی تویوتا شامل حال مالکان برخی محصولات تویوتا و لکسوس با مدل سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ خواهد شد. این خودروها از پمپ‌های سوخت معیوب شرکت دنسو استفاده کرده‌اند. تعداد این خودروها در سراسر دنیا به حدود ۵.۸ میلیون دستگاه می‌رسد که ۳.۳۶ میلیون دستگاه از آن‌ها در آمریکا قرار دارند. در اکتبر ۲۰۲۰ بود که بیشترین میزان خودروهای تحت تأثیر این مشکل یعنی ۱.۵ میلیون دستگاه تویوتا و لکسوس شامل حال این فراخوان شدند.

تویوتا یک قدم به حل نهایی مشکل پمپ سوخت محصولاتش نزدیک شد

به گزارش پدال و به نقل از motor1، از جمله خودروهای شامل این فراخوان می‌توان به لکسوس LS 460 2013 تا تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۲۰ اشاره کرد. راو ۴ چندین سال است که جزو پرفروش‌ترین محصولات تویوتا در آمریکاست و در سال ۲۰۲۱ و پس از وانت‌های فول سایز آمریکایی‌ها رتبه چهارم پرفروش‌ترین خودرو را به دست آورده است. در فراخوان این خودروها گفته شده بود پمپ سوخت شاید به‌صورت ناگهانی از کار بیفتد. جدای از روشن شدن چراغ‌های هشدار در داشبورد، پیشرانه نیز می‌تواند خاموش شود. این موضوع منجر به از دست رفتن کنترل کمکی فرمان و ترمز شده و قطعاً ریسک تصادف را به همراه خواهد داشت. تویوتا پمپ سوخت‌های سالم و جایگزین را به‌صورت رایگان روی این خودروها نصب خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه