لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!


لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

در این مطلب با معرفی گوشی‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند، به شما می‌گوییم که بهتر است چه گوشی هایی نخریم و به جای آن‌ها چه گوشی‌هایی را بخریم.در وضعیت فعلی بازار تلفن همراه با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش پیدا کردن قدرت خرید مردم، به آسانی...

در این مطلب با معرفی گوشی‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند، به شما می‌گوییم که بهتر است چه گوشی هایی نخریم و به جای آن‌ها چه گوشی‌هایی را بخریم.

در وضعیت فعلی بازار تلفن همراه با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش پیدا کردن قدرت خرید مردم، به آسانی نمی‌توان یک تلفن همراه جدید خریداری کرد.

متاسفانه در بازار تلفن همراه کشور، گوشی‌های موبایل ارزشی چند برابر از مقدار واقعی خود پیدا کرده‌اند، با این وجود شاید لازم باشد تا برای خرید یک گوشی جدید، هزینه‌ای برابر با حقوق چند ماه خود را بپردازید که این کار با وجود هزینه‌های دیگر زندگی، واقعا دشوار است.

در این مقاله گوشی‌ها بر اساس ارزش خرید سنجیده و انتخاب شده‌اند، البته در مقاله گوشی چی بخریم ؟ تمام فاکتورهایی که هنگام خرید گوشی باید به آن دقت کنید، توضیح داده شده و بهترین گوشی‌های هر بخش معرفی شده است.

همچنین اگر قصد خرید گوشی دارید در کنار این مقاله می‌توانید مقاله بهترین گوشی سامسونگ، بهترین گوشی شیائومی و مقالاتی که در خصوص خرید گوشی در بازاره‌های قیمتی و کارایی‌های متفاوت نوشته‌ایم را در بخش جامع راهنمایی خرید موبایل آی‌تی‌رسان مطالعه کنید.

هزینه‌ای که برای خرید یک تلفن همراه جدید صرف می‌کنید، ارزش بالایی دارد و قطعا همه به دنبال آن هستند تا با مقدار بودجه‌ای که برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اند، بهترین مدل موجود را خریداری کنند. تمامی شرکت‌های تلفن همراه نیز به دنبال آن هستند تا برای جذب مخاطبان، گوشی‌هایی با قدرت و امکانات بالا اما قیمت مناسب عرضه کنند و فروش خود را افزایش دهند.

با نگاهی به بازار تلفن همراه، با ده‌ها مدل مختلف در بازه‌های قیمتی متفاوت رو‌به‌رو خواهیم شد که اکثرا ارزش خرید بالایی دارند اما مدل‌هایی نیز هستند که از نظر سخت‌افزار، قدرت و امکانات، در سطح کیفی مناسبی قرار ندارند و خرید آن‌ها توصیه نمی‌شود. از طرفی، مدل‌هایی نیز عرضه شده‌اند که کیفیت مناسبی دارند اما از نظر قیمتی به صرفه نیستند و در آن بازه می‌توان مدل‌های قدرتمندتر با امکانات بهتری را خریداری کرد.

این دو دسته از گوشی‌ها به عنوان مدل‌های ناموفق در فهرست گوشی‌هایی قرار می‌گیرند که نباید آن‌ها را بخریم. متاسفانه بسیاری از خریداران اطلاعات درستی از این موضوع ندارند و تحت تاثیر تبلیغات اینترنتی یا راهنمایی نادرست برخی فروشندگان، بودجه‌ای که به زحمت جمع‌آوری کرده‌‌اند را صرف خرید چنین مدل‌هایی می‌کنند.

در حال حاضر برندهای سامسونگ و شیائومی به عنوان دو ستون اصلی بازار تلفن همراه در ایران شناخته می‌شوند، البته گوشی‌های اپل و هوآوی نیز طرفداران خاص خود را دارند. در میان تمامی این برندها مدل‌هایی وجود دارد که ارزش خرید ندارند و با توجه به قدرت و قیمت آن‌ها، بدترین گوشی های بازار هستند.

بنابراین معیار انتخاب ما برای گوشی‌هایی که ارزش خرید ندارد دو مورد زیر است:

  • سخت افزار و امکانات ضعیف‌تر نسبت به رقبا
  • قیمت بالاتر نسبت به رقبا
  • قدیمی شدن مدل

ما در آی‌تی‌رسان همواره مطالب مشاوره‌ای در خصوص خرید بهترین مدل‌های بازار در بازه‌های قیمتی مختلف و برای کاربردهای متنوع را برای استفاده شما عزیزان منتشر می‌کنیم اما حالا می‌خواهیم به سراغ بدترین گوشی های بازار برویم و به شما بگوییم که چه گوشی هایی را نباید بخرید، پس اگر سوال شما این است که چه گوشی هایی را نخریم با آی‌تی‌رسان و ادامه این مطلب همراه باشید:

گوشی که نباید بخریم : سامسونگ گلکسی A03

در میان مدل‌های پایین‌رده و ارزان سامسونگ دو مدل گلکسی A03 و گلکسی A03s بیشتر از دیگر مدل‌ها در بازار ایران موجودی دارند و خریداران هم از این دو مدل استقبال کرده‌اند. هر دو مدل قیمت نسبتا مشابه دارند (هرچند گلکسی A03 کمی ارزان‌تر است) اما ارزش خرید آنها اصلا یکسان نیست.

گلکسی A03 مدلی ضعیف‌تر نسبت به گلکسی A03s محسوب می‌شود، هر دو مدل ظاهر و ابعادی مشابه دارند اما گلکسی A03 پردازنده بسیار ضعیفی دارد که قطعا در بسیاری از کارهای روزانه شما را اذیت می‌کند. همچنین این مدل حسگر اثر انگشت ندارد، فرض کنید هر بار که بخواهید وارد اپ بانکی خود شوید باید رمز ورود طولانی برنامه‌های بانکی را وارد کنید، این کار قطعا در طولانی مدت حوصله سربر می‌شود. ضمن اینکه باتری آن هم از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

چرا گوشی گلکسی A03 را نخریم؟

  • پردازنده ضعیف
  • نبود حسگر اثرانگشت
  • عدم پشتیبانی از فست شارژ

چه گوشی بخریم؟

در همین رده قیمتی با کمی هزینه بیشتر می‌توان گلکسی A03s را خریداری کرد که گوشی بهتری نسبت به گلکسی A03 است، این مدل پردازنده بسیار قوی‌تری دارد که هم به اجرای سریع رابط کاربری و هم اجرای برنامه‌های مختلف کمک می‌کند. تراشه گرافیکی PowerVR GE8320 در گلکسی A03s کمک کرده تا کیفیت تصاویر دوربین نیز افزایش پیدا کند، همچنین این مدل به شارژر سریع 15 واتی و حسگر اثر انگشت هم مجهز شده است. اگر بتوانید بیشتر هم هزینه کنید، گوشی ردمی 10C هم مدل بسیار جذابی است.

گوشی که نباید بخریم : شیائومی ردمی 10A

اگر می‌خواهید یک گوشی پایین رده خریداری کنید، ردمی 10A هم از دیگر گزینه‌هایی است که قطعا با آن مواجه می‌شوید اما این مدل ارزش خرید ندارد. گوشی ردمی 10A شاید در ظاهر مشخصات و قیمت خوبی داشته باشد اما در مقایسه با دیگر رقبا قطعا به این نتیجه می‌رسیم که این گوشی را نخریم بهتر است.

ردمی 10A از یک پردازنده ضعیف بهره می‌برد، پردازنده‌ای که ممکن است در انجام کارهای سبک هم شما را اذیت کند. همچنین دوربین این مدل اصلا مناسب نیست و کیفیت بسیار پایینی دارد. شما در این رده می‌توانید مدل‌های بهتری خریداری کنید.

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

چرا گوشی ردمی 10A را نخریم؟

  • پردازنده ضعیف
  • دوربین بی‌کیفیت

چه گوشی بخریم؟

اگر چند صد هزار تومان بیشتر پول پرداخت کنید، مدل ردمی 10C از مدل‌های خوبی است که با پردازنده مناسب، دوربین خود و دیگر قابلیت‌ها مانند پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی، کارایی بسیار بیشتری نسبت به مدل ردمی 10A دارد. همچنین در این رده مدل گلکسی A03s هم می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

گوشی که نباید بخریم : سامسونگ گلکسی A12 و A12 Nacho

دو مدل گلکسی A12 و A12 Nacho در زمان خود گوشی‌های بسیار جذابی بودند اما حالا دو سال از معرفی این دو مدل گذشته است و بهتر است به جای خرید این دو مدل، به سراغ گوشی‌هایی با امکانات جدیدتر و بهتر برویم.

هر دو مدل گلکسی A12 و A12 Nacho از نمایشگرهای بسیار معمولی بهره می‌برد که می‌توان در بازار فعلی نمایشگرهای بهتر از آن‌ها را پیدا کرد. پردازنده هر دو مدل برای بازار فغلی ضعیف است و حتی در بخش دوربین هم عملکرد درخشانی از این دو مدل نمی‌بینیم.

مدل گلکسی A12 به اندروید 10 مجهز شده‌اند و این در حالی است که به زودی اندروید 13 برای مدل‌های میان‌رده معرفی می‌شود. نوع حافظه eMMC 5.1 که سرعت پایین دارد به علاوه نبود روکش گوریلا گلس برای محافظت از نمایشگر، وزن زیاد و سرعت شارژ پایی ناز دیگر مشکلات این دو مدل در مقایسه با رقبا هستند.

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

چرا گوشی گلکسی A12 و A12 Nacho را نخریم؟

  • پردازنده‌های ضعیف
  • نمایشگرهای بی‌کیفیت
  • سرعت حافظه پایین
  • قدیمی بودن نسخه اندروید

چه گوشی بخریم؟

در این رده مدل جذابی مانند ردمی نوت 11 معرفی شده که از نمایشگرهایی با رزولوشن فول‌اچ‌دی، رفرش ریت 90 هرتز و البته پنل امولد بهره می‌برد که از همه نظر نسبت به نمایشگر دو مدل گلکسی A12 و A12 Nacho برتری قابل توجهی دارد.

این مدل از پردازنده قوی اسنپدراگون 680 همراه با اندروید 11 بهره‌می‌برد، همچنین روکش گوریلا گلس 3 به همراه نوع حافظه UFS 2.2 و دوربین‌های بهتر و شارژر 33 واتی از دیگر مشخصات قابل توجه و برتر ردمی نوت 11 به حساب می‌آیند. اگر از طرفداران سامسونگ هستید می‌توانید در این رده نگاهی به گلکسی A13 نیز بیندازید.

این مطلب را نیز بخوانید: گوشی تا 5 میلیون تومان چی بگیریم؟

گوشی که نباید بخریم : سامسونگ گلکسی M12

به طور کلی در خصوص سری گلکسی M سامسونگ این مورد را در نظر داشته باشید که این سری برای بازار هند ساخته‌ شده‌اند و فرکانس آنتن و ران نرم‌افزاری آن‌ها با بازار ایران متفاوت است، به این ترتیب مدل‌هایی که از سری M در بازار ایران به فروش می‌رود همگی یک بار باز شده و رام گلوبال بر روی آن‌ها نصب شده است همچنین برخی از این مدل‌ها دارای مشکل اتصال به شماره‌های اضطراری مانند 110 را دارند.

اما به جز این مورد، گلکسی M12 نیز مدلی قدیمی به حساب می‌آید که از نظر نمایشگر، دوربین، پردازنده، نوع حافظه و سرعت شارژر می‌توانید مدل‌های بهتری در این رده خریداری کنید.

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

چرا گوشی گلکسی M12 نخریم؟

  • پردازنده معمولی
  • نمایشگر معمولی
  • سرعت حافظه پایین

چه گوشی بخریم؟

در خصوص این مدل نیز می‌توان ردمی نوت 11 را به عنوان جایگزین معرفی کرد. این مدل نمایشگر به مراتب بهتری دارد، پردازنده و سرعت حافظه آن بالاتر است، دوربین‌های بهتری دارد و همچنین سرعت شارژ گوشی آن نیز سریع‌تر است.

البته اگر اصرار دارید که گوشی سامسونگ خریداری کنید، می‌توانید با صرف کمی هزینه بیشتر به سراغ گلکسی A23 بروید که مشخصات بسیار خوبی نسبت به رده قیمتی خود دارد.

گوشی که نباید بخریم : سامسونگ A22

گلکسی A22 نیز از جمله‌ مدل‌های مربوط به سال 2021 است که هنوز در بازار ایران به فروش می‌رود اما ارزش خرید پایینی دارد. این مدل نمایشگر خوبی دارد اما رزولوشن و وضوح نمایشگر آن پایین است. شاید بتوان مهمترین بخش یک گوشی را تراشه آن نامید، پردازنده این مدل نسبت به مدل‌های جدیدتر ضعیف محسوب می‌شود و نسخه اندروید جدیدتر هم در میان رقبای آن وجود دارد. گلکسی A22 همچنان مدل بسیار جذابی است اما مدل‌های جدیدتر از آن ارزش خرید بالاتری دارند.

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

چرا گوشی گلکسی A22 نخریم؟

  • پردازنده معمولی
  • نمایشگر با رزولوشن پایین

چه گوشی بخریم؟

در این بازه قیمتی باز هم می‌توانیم ردمی نوت 11 را به عنوان رقیب اصلی نام ببریم، این مدل در تمامیبخش‌ها از جمله نمایشگر، پردازنده، سرعت حافظه، دوربین و سرعت شارژ از گلکسی A22 برتری دارد. همچنین مدل گلکسی A23 هم به عنوان نسخه جدید این سری با اندروید 12، پردازنده بهتر و رزولوشن بهتر نمایشگر عرضه شده که می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

گوشی که نباید بخریم : پوکو M4 پرو 5G

شیائومی در رده قیمت 4 تا 8 میلیون تومان مدل‌های بسیار متعددی دارد اما صرفا این تعدد باعث تنوع نشده است. بسیاری از مدل‌های این سری از جمله مدل‌های برند پوکو مشخصاتی مشابه دارند در یک رده قرار می‌گیرند. اما پوکو M4 پرو 5G از مدل‌هایی است که از نظر مشخصات به پای یگر مدل‌های هم رده خودش نمی‌رسد.

وجود قابلیت 5G در این گوشی باعث شده تا برخی از دیگر قابلیت‌ها مانند نمایشگر خود و دوربین‌های باکیفیت از پوکو M4 پرو 5G گرفته شوند و به این ترتیب شما قابلیت مانند 5G را به دست می‌آورید که در حال حاضر به دردتان نمی‌خورد (به دلیل عدم توسعه 5G در ایران) و از طرفی قابلیتی را از دست می‌دهید که کارایی آن بسیار بیشتر است.

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

چرا گوشی پوکو M4 پرو 5G نخریم؟

  • نمایشگر ضعیف
  • دوربین ضعیف

چه گوشی بخریم؟

خود شیائومی در این رده مدل‌هایی دارد که نقطه ضعف‌های پوکو M4 پرو 5G در آن‌ها دیده نمی‌شود. مدل ردمی نوت 11s با کمی هزینه بیشتر قابل خریداری است، این مدل به نمایشگر امولد 90 هرتز و دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز شده و وزنر سبک‌تری نسبت به پوکو M4 پرو 5G دارد، همچنین از سری پوکو می‌توانید مدل پوکو M4 پرو را انتخاب کنید که مشخصاتی مشابه با پوکو M4 پرو 5G دارد اما نمایشگر و دوربین آن بهتر است.

این مطلب را نیز بخوانید: گوشی تا 7 میلیون تومان چی بگیریم؟

گوشی که نباید بخریم : سامسونگ گلکسی A32

گلکسی A32 یکی از موفق‌ترین میان‌رده‌های سامسونگ در سال‌های اخیر است. این مدل فروش بسیار خوبی در بازار ایران داشت و دارد و از مدل‌های محبوب در رده قیمتی 5 تا 7 میسلیون تومان به حساب می‌آید. گلکسی A32 از همه نظر مشخصات خوبی دارد اما حالا با معرفی مدل جدیدتر این سری، بهتر است خریداران گلکسی A32 را فراموش کنندو به سراغ مدلی بروند که ارزش خرید بالاتری دارد.

می‌توان گفت گلکسی A33 همان مدل گلکسی A32 است اما ضد آب شده و پردازنده بهتری دارد، طبیعتا پردازنده بهتر بر روی کیفیت دوربین، سرعت حسگر اثر انگشت و قفل چهره و همچنین بازدهی بیشتر سخت افزار گوشی تاثیر می‌گذارد، همچنین با پردازنده بهتر می‌توان شارژدهی باتری را نیز افزایش داد.

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

چرا گوشی گلکسی A32 نخریم؟

  • پردازنده معمولی
  • مدل‌های جدید ارزش خرید بیشتری دارند

چه گوشی بخریم؟

در این رده مدل ردمی نوت 11s را می‌توان به عنوان یک گزینه بسیار مناسب معرفی کرد، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و شارژر سریع 33 واتی از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های ردمی نوت 11s هستند.

در قسمت بالا ویژگی‌‌های مثبت گلکسی A33 را اعلام کردیم. جایگزین دیگر برای گلکسی A32 همان مدل A33 است که با صرف هزینه بیشتر می‌توانید خریداری کنید. گلکسی A33 ضد آب است، پردازنده بهتری دارد و آپدیت‌های نرم‌افزاری بیشتری دریافت می‌کند. البته مدل گلکسی A33 در جعبه خود شارژر ندارد.

گوشی که نباید بخریم : هواوی نوا 9SE

به طور کلی بهتر است برای خرید مدل‌های جدید هواوی کمی تامل کنید، گوشی‌های جدید هواوی بدون سرویس‌های گوگل عرضه شده‌اند که می‌تواند برای کاربران چالش برانگیز باشد، به همین دلیل در مقایسه بین گوشی‌های هواوی با دیگر مدل‌ها، مدل‌های هواوی نقطه ضعف بزرگ دارند.

علاوه بر آن نوا 9SE به نمایشگر IPS LCD مجهز شده که در رده قیمتی آن قابل قبول نیست، باتری 4 هزار میلی‌آمپری آن هم از دیگر رقبا ظرفیت کمتر دارد و باعث می‌شود به طور کلی این مدل برای خرید پیشنهاد نشود.

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

چرا گوشی نوا 9SE نخریم؟

  • نبود سرویس‌های گوگل
  • نمایشگر ضعیف
  • باتری با ظرفیت کمتر نسبت به رقبا

چه گوشی بخریم؟

به جای هواوی نوا 9SE هم دو مدل ردمی نوت 11s و گلکسی A33 را می‌توان پیشنهاد کرد، هر دو مدل در یک رده قیمتی هستند و از نظر مشخصات رد سطح بالاتر از نوا 9SE قرار می‌گیرند.

گوشی که نباید بخریم : شیائومی 11 لایت 5G NE

شیاومی 11 لایت 5G NE یکی از سبک‌ترین گوشی‌های بازار است و طراحی فوق‌العاده‌ای دارد، اما یک تلفن همراه علاوه بر طراحی مناسب باید از نظر سخت‌افزاری نیز قدرتمند و از نظر قیمت، مقرون‌به‌صرفه باشد اما شیاومی 11 لایت 5G NE این ویژگی را ندارد. البته شیاومی 11 لایت 5G NE اصلا مدل ضعیفی نیست اما همانند دیگر مدل‌های این مقاله در این رده قیمتی گوشی‌های بسیار بهتری هستند که ارزش خرید بالاتری نسبت به شیاومی 11 لایت 5G NE دارند و بهتر است شما پولتان را برای خرید این مدل صرف نکنید.

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

چرا گوشی شیائومی 11 لایت 5G NE را نخریم ؟

  • پردازنده معمولی
  • عدم مقاومت در برابر آب
  • باتری با ظرفیت کم

چه گوشی بخریم ؟

در این رده گل سرسبد میان‌رده‌های هر برند حضور دارند و به همین دلیل است که اصلا فضا برای خودنمایی می 11 لایت 5G NE وجود ندارد. گوشی قدرتمند پوکو F3 از جذاب‌ترین رقبای همه مدل‌های سری می 11 لایت است. این مدل به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 870 5G مجهز شده که قدرتی همچون پرچمداران دارد، پوکو F3 گوشی بسیار خوش دست و سبکی است و از نظر سرعت حافظه و ظرفیت باتری هم نسبت به 11 لایت 5G NE برتری دارد.

در این رده مدل گلکسی A52s 5G هم حضور دارد که با کمی هزینه بیشتر قابل خریداری است. این مدل با اینکه از پردازنده مشابه استفاده می‌کند اما حداقل ضد آب بوده و نمایشگر سوپرامولد 120 هرتزی دارد، عملکرد دوربین و باتری A52s 5G نیز بهتر از 11 لایت 5G NE بوده و پیشنهاد می‌شود که به جای گوشی شیائومی، این مدل را تهیه کنید. در این رده مدل پوکو X4 پرو هم مدل بسیار مناسب و جذابی است که می‌توانید خریداری کنید.

گوشی که نباید بخریم : سامسونگ گلکسی A53

به نظر می‌رسد که هنوز حباب قیمت گلکسی A53 در بازار ایران از بین نرفته است، این مدل در حال حاضر بیش از 10 میلیون تومان قیمت دارد که برای یک مدل ابا ین مشخصات کمی زیاد است. از طرفی در رده قیمت 9 تا 11 میلیون تومان آنقدر رقبای سرسخت و قدرتمندی دیده می‌شود که کار را برای مدل‌های جدید مانند گلکسی A53 سخت می‌کنند. به این ترتیب با بررسی مشخصات گلکسی A53 به ویژه پردازنده آن به این نتیجه می‌رسیم که این مدل در حال حاضر ارزش خرید بالایی ندارد.

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

چرا گوشی گلکسی A53 نخریم؟

  • ارزش خرید پایین
  • سخت افزار معمولی

چه گوشی بخریم؟

چندی پیش در یک مقاله دو مدل گلکسی A53 و گلکسی A52s 5G را با یکدیگر مقایسه کردیم، ر این مقاله نیز اولین جایگزین گلکسی A53 مدلی جز گلکسی A52s 5G نیست. این گوشی قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های بالارده در بازار ایران است. در عین حال مدل پوکو F3 برای افرادی که به دنبال سخت افزار قدرتمند هستند و همچنین شیائومی 11T که از همه نظر یک مدل قدرتمند و با کیفیت محسوب می‌شود، انتخاب‌های بهتری نسبت به گلکسی A53 خواهند بود.

گوشی که نباید بخریم : آیفون SE 2020 و 2022

آیفون SE 2020 ارزانترین آیفون نسل جدید در بازار ایران است و به همین دلیل بسیاری از طرفداران محصولات اپل، به دنبال خریداری این مدل هستند، همچنین مدل SE 2022 هم که سال گذشته به بازار آمد، که مشخصاتی بسیار مشابه به مدل 2020 دارد ولی پردازنده و سیستم عامل آن آپدیت شده است. وجود تنها یک دوربین، صفحه نمایش کوچک، عدم استفاده از صفحه امولد و باتری با ظرفیت بسیار کم، از جمله بزرگ‌ترین ضعف‌های این دو مدل هستند که در مدل‌های رقیب آن‌ها دیده نمی‌شود. در کنار این موارد باید محدودیت‌ها و تحریم ایرانی‌ها در سیستم عامل iOS و تمام دردسرهای استفاده از گوشی‌های آیفون در ایران را نیز اضافه کنید.

گوشی جدید خانواده جدید SE نیز عملا به جز پردازنده هیچ تفاوتی با مدل نسخه 2020 خود ندارد! اپل در این گوشی از پردازنده A15 استفاده کرده و با نگه داشتن تمامی نقاط ضعف مدل 2020، قیمت بالاتری را برای این محصول در نظر گرفته است که ارزش خرید آن را به کل زیر سوال می‌برد.

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

چرا گوشی آیفون آیفون SE 2020 و 2022 را نخریم ؟

  • نمایشگر معمولی
  • دوربین اصلی و سلفی ضعیف
  • ظرفیت باتری بسیار کم
  • محدودیت‌های iOS در ایران
  • قیمت بالا

چه گوشی بخریم ؟

در این رده دستتان برای خرید مدل‌های اندروید قدرتمند و باکیفیت باز است، از مدل شیائومی 12X گرفته تا 11T Pro که کیفیت بدنه بالا، نمایشگر با کیفیت، دوربین‌های چندگانه، پردازنده قدرتمند و امکانات بسیار متنوعی دارند، همچنین سامسونگ در این رده گوشی‌هایی مانند گلکسی S20 FE و S21 FE را دارد که از همه نظر گوشی‌های قدرتمندی به حساب می‌آیند و از همه نظر می‌توانند نیاز کاربران را مطرح کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: گوشی تا 8 میلیون تومان چی بگیریم؟

گوشی که نباید بخریم : آیفون 13 پرو مکس

هرچند شاید به دلیل مشکلات نرم‌افزاری iOS در ایران مانند عدم کارکرد صحیح اپلیکیشن‌های بانکی در آیفون یا عدم دسترسی به بسیاری از سرویس‌ها در iOS، خرید تمامی گوشی‌های آیفون منطقی نباشد اما ما در این مقاله تنها آیفون SE و آیفون 13 پرومکس را به عنوان نماینده از خانواده نه‌چندان بزرگ اپل به عنوان گوشی هایی که ارزش خرید ندارند، معرفی می‌کنیم.

آیفون 13 پرومکس یکی از قدرتمندترین گوشی‌های بازار است اما عدم حضور نمایندگی آیفون در ایران و حضور دلالان عزیز، باعث شده قیمت آن بسیار بیشتر از حد واقعی باشد، برای خرید آیفون 13 پرومکس باید حدود 10 میلیون تومان بیشتر از قیمت گلکسی S21 اولترا هزینه کنید و این در حالی است که گلکسی S22 اولترا قدرت کافی برای رفع تمامی نیاز‌های شما را دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: گوشی تا 10 میلیون تومان چی بگیریم؟

قیمت آیفون 13 پرو مکس در ایران نزدیک به قیمت یک وسیله نقلیه موتوری است و حتی در زمانی که پول بیش از حد در حساب بانکی خود دارید، باز هم خرید این گوشی با تمام محدودیت‌هایی که دارد با قیمت نجومی‌اش اصلا به‌صرفه نیست.

لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

چرا گوشی آیفون 13 پرومکس را نخریم ؟

  • قیمت نجومی!
  • عدم وجود نمایندگی رسمی در کشور
  • محدودیت‌های گسترده iOS در ایران
  • قابلیت‌های نرم افزاری کمتر نسبت به رقبا

این مطلب را نیز بخوانید: گوشی تا 12 میلیون تومان چی بگیریم؟

چه گوشی بخریم ؟

اگر مدل‌های سامسونگ گلکسی S22 اولترا و ایسوس راگ‌فون 5 کنار بگذاریم، مدل آیفون 12 پرومکس بهترین انتخاب به جای آیفون 13 پرومکس است. آیفون 12 پرومکس بیش از 8 میلیون تومان نسبت به آیفون 13 پرومکس ارزان‌تر است و تمام امکانات این مدل را در اختیار شما قرار می‌دهد. هر چند سخت افزار آیفون 13 پرومکس افزایش پیدا کرده ولی آیفون 12 پرومکس نیز آنقدر قدرت دارد که تمامی نیازهای شما را برطرف سازد، از طرفی نرم افزار این مدل آپدیت می‌شود و تفاوت قابل توجه دیگری از نظر دوربین و شارژدهی میان این دو مدل وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو