شکایت رئیس فدراسیون سوارکاری به دیوان عدالت اداری/ نامه نگاری خلیلی با IOC و FEI


شکایت رئیس فدراسیون سوارکاری به دیوان عدالت اداری/ نامه نگاری خلیلی با IOC و FEI

رئیس فدراسیون سوارکاری، شکایت خود از وزارت ورزش را در دیوان عدالت اداری ثبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ۲۱ خردادماه سال جاری، مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری برگزار شد و مسعود خیلی با کسب ۴۵ رأی از ۴۷ رأی به مدت چهار سال در قامت رئیس ابقا شد. دو رأی دیگر مخدوش بود و خلیلی قاطعانه جایگاه خود را تثبیت کرد.

وزارت ورزش و جوانان از همان ابتدا نتیجه انتخابات را به رسمیت نشناخت و پس از ۳ ماه، نارضایتی خود را علنی کرد. مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری در حالی برگزار شد که محمد کاظمیان و محمد اسد مسجدی، دو کاندیدای دیگر به اطلاع‌رسانی دیرهنگام مبنی بر تأیید صلاحیت خود معترض و خواستار لغو و تعویق مجمع بودند.
وزارت ورزش یک روز قبل مجمع را لغو کرد و از برگزاری آن در تاریخ ۳۱ خردادماه خبر داد، ولی مجمع در همان تاریخ 21 خردادماه و البته بدون نماینده وزارتخانه برگزار شد. کمیته ملی المپیک، دیگر نهاد بزرگ ورزش کشور هم در مجمع، نماینده داشت و هم از رئیس این فدراسیون دعوت کرد در روز برگزاری انتخابات ریاست کمیته حضور پیدا کند.
حمید سجادی وزیر ورزش در تمامی این روزها از امضای حکم مسعود خلیلی در کسوت رئیس فدراسیون امتناع کرد و امروز (چهارشنبه 23 شهریور) در اقدامی غیرمنتظره، او را برکنار و محمود حیدری را به عنوان سرپرست انتخاب کرد.
این تصمیم باعث شد، خلیلی با مراجعه به دیوان عدالت اداری، شکایت خود را از وزارت ورزش ثبت کند.
رئیس فدراسیون سوارکاری اعلام کرده با کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی سوارکاری نیز مکاتباتی داشته و گزارشی از اتفاقاتی که افتاده را به این دو نهاد بین‌المللی ارائه کرده است.
باید منتظر واکنش کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی سوارکاری در مورد مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری ایران نشست و دید چه سرنوشتی در انتظار این فدراسیون است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اتفاقات عجیب و ترسناک جهان تا سال 2024