مرگ تدریجی عشایر در کهگیلویه و بویراحمد/ مسئله دلالی گوشت حل شود


مرگ تدریجی عشایر در کهگیلویه و بویراحمد/ مسئله دلالی گوشت حل شود

دهدشت_ امام جمعه دهدشت گفت: مرگ تدریجی عشایر در حال شکل گیری بوده و باید مشکلات آنها با پاسخ دهی مطلوبی حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی وحدانی فر بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه، افزود: خود عشایر زاده‌ام و درد، رنج و سختی عشایر را می‌فهمم و در بحث کشوری باید مشکلات عشایر دیده شده و به آنها توجه شود.

وی کمبود نهاده‌های دامی، نداشتن زیر ساخت مناسب در قشلاق و ییلاق، توجه نکردن به صنایع دستی، نداشتن آمار واقعی از عشایر در سطح کشور را نیازمند بررسی مجدد دانست و اظهار کرد: عشایر یک بانک سیار برای خانواده است.

امام جمعه دهدشت گفت: عشایر که خود روزی مولد مواد پروتئینی و لبنی کشور بوده‌اند، امروز به سختی زندگی را می‌گذرانند.

وی توزیع نهاده‌های دامی ارزان قیمت و آزاد سازی فروش دام به خارج از کشور را برای نجات عشایر ضروری دانست و تصریح کرد: مصرف گوشت کشور مشخص است و این دو اقدام عاجل کارشناسی شده برای نجات عشایر محسوب می‌شود.

وحدانی فر با اشاره به اینکه نگاه ارباب رعیتی یک آفت بوده و مدیران و کارشناسان اداره کل امور عشایر پاسخگویی مطلوبی ندارند، یکی از وعده‌های انجام نشده توسط امور عشایر استان را جاده سبز میر دانست و گفت: با توجه به بارش‌های مونسون و اخیر، هنوز این جاده بازگشایی نشده است.

وحدانی فر با تاکید بر آمار سنجی دقیق از وضعیت و تعداد خانوارهای عشایری، بیان داشت: هر کسی در فصل تابستان در باغ شخصی خود و زیر سایه درخت برای تفریح و خوش گذرانی رفت که عشایر نیست.

وی با بیان اینکه استان ما در زمینه عشایر موفق عمل نکرده است، ابراز داشت: مسئله دلالی گوشت کی حل می‌شود؟.

وحدانی فر افزود: همین بی توجهی‌ها است که عشایر ما را رنجانده است.

حجت الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه مرگ تدریجی عشایر در حال شکل گیری است، تاکید کرد: مسئله دلال کی از بازار حذف می‌شود و اگر کاری برای نهاده‌های دامی نشود این مشکل به یک مسئله اپیدمی تبدیل شده که قابل جمع کردن و درمان کردن نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک