«عطر و بوی کربلا» در همدان


«عطر و بوی کربلا» در همدان

همدان- در اربعین حسینی، همزمان با سایر نقاط کشور، همدان نیز غرق در اندوه است، اندوهی که در زیر موکب ها به دلدادگی تبدیل و «عطر و بوی کربلا» را در همدان طنین انداز کرده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: محرم و صفر در دل خود داغ های بزرگی نهان کرده‌اند، داغ‌هایی که با خود هم بستگی و هم پیمانی، شور و شعور حسینی و قدم نهادن در مسیر کربلا را رقم زده است.

روزها و شب‌های محرم و صفر، ایامی است که به شوق دیدار یار، پیر و جوان، بزرگ و کوچک، زن و مرد قدم در مسیری می‌گذارند که انتهای آن برایشان همه چیز است.

استان همدان یکی از استان‌های غربی کشور است که در این مسیر، سهمی از خدمت رسانی به زوار حسینی دارد، به همین منظور به گفته سید رضا موسوی، رئیس ستاد خدمتگزاران اربعین در استان همدان ۱۱۰ موکب در سراسر استان همدان برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه هر شب حدود ۱۲ هزار زائر در اماکن در نظر گرفته همدان اسکان دارند یادآور شد: موکب‌ها به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمات‌رسانی از جمله توزیع غذا و اسکان هستند.

امروز، اربعین حسینی است و باز هم مردم همدان عاشقانه و عارفانه پای کار آمده‌اند.

«عطر و بوی کربلا» در همدان

موکب هایی از بدنه مردم برای خدمت به زوار حسینی

در این راستا، مسئول موکب امام حسن مجتبی (ع) در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: موکب امام حسن مجتبی همه ساله با همکاری اهالی روستای شورین، قاسم آباد، تفریجان، مزداگینه و شهرک مدنی در میدان امام حسن مجتبی علیه السلام بعد از باغ بهشت پذیرای زائران اربعین است.

رضائیان یادآور شد: این موکب در میسر رفت و برگشت از بیست و دوم شهریورماه تا سی ام شهریور ماه آماده پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

وی تصریح کرد: در این موکب خدماتی همچون صبحانه، ناهار، شام و اسکان به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ارائه می‌شود.

از آرایشگاه صلواتی تا تعمیر رایگان تلفن همراه

یکی دیگر از موکب‌های همدان به نام شهید سردار همدانی مزین و در میدان سردار شهید همدانی (میدان فرودگاه) همدان قرار دارد.

مسئول موکب شهید همدانی به خبرنگار مهر گفت: زمان خدمت رسانی این موکب از روز بیست و سوم شهریور ماه تا بیست و هشت شهریورماه است.

حامد بیگلری ادامه داد: در این موکب، خدماتی همچون صبحانه، ناهار و شام در کل ۲۴ ساعت شبانه روز به زوار حسینی ارائه می‌شود.

«عطر و بوی کربلا» در همدان

وی با بیان اینکه هم چنین انواع دمنوش ها و نوشیدنی‌های گرم و سرد بین زائرین توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: محل اسکان، سرویس بهداشتی و حمام یکی دیگر از خدمات موکب سردار شهید همدانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

مسئول موکب شهید همدانی با بیان اینکه این موکب تا بیست و هشتم شهریورماه دایر است، اظهار کرد: پخت نان سنتی تازه، پیرایش آقایان، شارژ و تعمیر تلفن همراه، تعمیر خودرو، کفاشی، خیاطی و… با همکاری اتاق اصناف همدان به صورت صلواتی و رایگان بخشی دیگر از خدمات این موکب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!