اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های آبخیزداری استان مرکزی


اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های آبخیزداری استان مرکزی

اراک - معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات مناطق محروم برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا عظیمی اظهار کرد: این منابع مالی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری از جمله عملیات پخش سیلاب و گابیون بندی در ۴۲ روستای استان مرکزی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با اختصاص این اعتبارات به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، عملیات آبخیزداری در سطح ۱۵ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان اجرا شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در این اراضی، حدود یک و نیم میلیون متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی کنترل می‌شود.

عظیمی در ادامه گفت: ۱۶۰ میلیارد ریال منابع مالی سال گذشته از محل اعتبارات مناطق محروم به استان مرکزی اختصاص یافت که با اختصاص این اعتبارات عملیات آبخیزداری شامل مرمت بندخاکی، پخش سیلاب و گابیون بندی در سطح هشت هزار هکتار از حوزه آبخیز شهرستان‌های استان اجرایی شد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها ۸۰۰ هزار متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی در اراضی آبخیز استان مرکزی کنترل شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: منابع مالی مناسبی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان زدایی به این استان اختصاص یافته که با تحقق این اعتبارات، عملیات آبخیزداری در سطح وسیعی از حوزه آبخیز استان اجرایی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی