913 فقره پرونده قاچاق سوخت در یزد رسیدگی شد


913 فقره پرونده قاچاق سوخت در یزد رسیدگی شد

یزد- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد از رسیدگی به ۹۱۳ پرونده سوخت قاچاق در یزد خبر داد.

سید محمدمهدی مهاجریان مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۹۱۳ پرونده قاچاق سوخت توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد رسیدگی شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۸۲۰ فقره پرونده افزایش داشته است.

وی افزود: قاچاق به عنوان یک پدیده نامطلوب اقتصادی و معضلی ملی، ابعاد مختلفی به خود گرفته و در این میان قاچاق فرآورده‌های نفتی، پیامدهای آشکار و پنهان فراوانی را در جامعه به دنبال داشته است.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یزد گفت: بالا رفتن قیمت ارز، منافع کلانی را از ما به التفاوت قیمت تمام شده سوخت در داخل کشور و قیمت فروش آن در خارج از کشور عاید قاچاقچیان کرده و این موضوع تبعات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور تحمیل کرده است.

مهاجریان مقدم، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق مرزی را یک راهکار مؤثر در مقابله با این پدیده شوم دانست و گفت: مدیریت کارآمد و هماهنگی دستگاه‌های متولی، از دیگر مؤلفه‌های اثرگذار در مبازره با قاچاق سوخت است که باید در رابطه با آن اقدام عاجلی انجام شود.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد افزود: متهمان این پرونده‌ها علاوه بر ضبط این سوخت‌های کشف شده به پرداخت جزای نقدی به بیش از ۵۱۱ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403