بنای قیدار نبی (ع)در شهرستان خدابنده امسال مرمت می شود


بنای قیدار نبی (ع)در شهرستان خدابنده امسال مرمت می شود

زنجان-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: مرمت سه بخش متفاوت در بنای بقعه قیدار نبی (ع)امسال آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید صفوی با بیان اینکه مرمت سه بخش متفاوت در بنای بقعه قیدار نبی (ع) با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان و اداره‌کل اوقاف و هیئت امناء امامزاده در سال جاری آغاز خواهد شد، گفت: کف‌سازی بخش باقی‌مانده محوطه، مرمت دیوار شرقی و تزیینات گنبد خانه در بقعه قیدار نبی (ع) ازجمله اقدامات مرمتی برای این بنا خواهد بود و در این جلسه تصمیم گرفته شد که دیوار فلزی بین حجره‌ها و بقعه حذف شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: هرسال شاهد حضور گردشگران مذهبی از اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشورها در این حرم هستیم، از همین رو در تلاش هستیم که با اجرای طرح جامع نسبت به استفاده از ظرفیت این مکان مذهبی اقدام کنیم.

صفوی ادامه داد: برای اجرای عملیات مرمتی، مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و اداره‌کل اوقاف استان، فرمانداری شهرستان خدابنده و هیئت‌امنای بقعه قیدار نبی (ع) خواهد شد.

وی افزود: شهرستان خدابنده از توانمندی‌های بسیار زیادی برخوردار است و باید از آن برای توسعه و آبادانی شهرستان خدابنده استفاده کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: به‌منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در کشور، مرمت و بهسازی کالبدی آن‌ها با حفظ معماری اصیل نهفته در این ابنیه در اولویت بوده است. امید است با مرمت، بهسازی و حفاظت از بقاع متبرکه، این اماکن به قطب‌های فرهنگی تبدیل‌شده و با استفاده مردم از آن‌ها، نیازهای روحی، روانی و حاجات مادی و معنوی آنان برآورده شود.

خدابنده؛ سرزمین کهن و تاریخی و تمدن غنی است. استان زنجان ۱۳۲ بقعه متبرکه را در خود جای‌داده است و این بنای آرامگاهی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان