برنامه‌های آستان قدس در دهه آخر صفر


برنامه‌های آستان قدس در دهه آخر صفر

مشهد ـ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به نمایش آئینی «آسمان هشتم» اشاره کرد و گفت: این برنامه با موضوع روایت سفر امام رضا (ع) از مدینه تا مرو و به همت بیش از ۱۰۰ نفر آماده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین شریعت نژاد ظهر یکشنبه در نشست خبری که با موضوع تشریح برنامه‌های دهه آخر صفر برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که پیش بینی‌ها نشان دهنده حضور پرشور و میلیونی زائران است، ۲۵ ویژه برنامه برای این دهه در معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به شعار دهه آخر صفر آستان قدس رضوی «خدمت کریمانه و جهاد عالمانه» است، افزود: موضوعی که برای برنامه‌های دهه آخر صفر در نظر گرفته شده است، «خردورزی در سبک زندگی رضوی» است، که با توجه به تقارن آن با هفته دفاع مقدس موضوع «مقاومت و جهاد خردمندانه عنصر محوری شکوفایی جامعه اسلامی» محور تمام برنامه‌های آستان خوهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نخستین برنامه این دهه را سلسله سخنرانی‌ها و مراسمات سوگواری با عنوان «سلسله الذهب» اعلام کرد و گفت: این برنامه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور سخنرانان شاخص کشوری از شب اربعین آغاز شده و تا شام شهادت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

وی به ویژه برنامه سوگواری با سخنرانی حجت الاسلام حاج ابوالقاسمی و مدیحه سرایی سید مجید بنی فاطمه در شش شب پایانی دهه صفر در رواق امام اشاره و عنوان کرد: حسینیه حرم نیز در این ایام میزبان هیئت‌های مذهبی استان‌های کشور خواهد بود.

حجت الاسلام شریعت نژاد ادامه داد: طبق هماهنگی با شورای هیأت‌های مذهبی استان‌های کشور شده است، هیئت‌های مذهبی از استان‌های مازندران، گلستان، همدان، زنجان، اردبیل، آذربایجان و … در حرم حضور خواهند داشت و که این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های استانی هر استان پخش خواهد شد.

وی از اجتماع هیئت‌های مذهبی در روز رحلت پیامبر (ص) در صحن پیامبر اعظم خبر داد و گفت: اجتماع دوم نیز در روز شهادت امام رضا (ع) به عنوان «غریب، غریب» بعد از نماز ظهر و عصر در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس یکی از مهمترین برنامه‌های دهه آخر صفر را مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) دانست و افزود: این برنامه با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی و شمع گردانی خدام رضوی برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: ویژه برنامه‌های تخصصی مانند «ابناء الرضا» که عزاداری نوجوانان است نیز در نظر گرفته شده که از ابتدای مهرماه تا پنجم مهرماه از ساعت ۱۶ الی ۱۷ در حسینیه حرم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شریعت نژاد به نمایش آئینی «آسمان هشتم» اشاره و تصریح کرد: این برنامه با موضوع روایت سفر امام رضا (ع) از مدینه تا مرو و به همت بیش از ۱۰۰ نفر آماده شده است که در ورودی بست شیخ طوسی در محوطه پارکینگ چهار برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد: مراسم بزرگداشت شهدای حرم که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در تالار قدس برگزار خواهد شد؛ همزمان مراسم غبارروبی مزار شهدا نیز در صحن آزادی در روز پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در ایوان باب الهادی از ۳۱ شهریورماه تا پایان هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد که در آن ویژه برنامه‌های روایت گری راویان و پیشکسوتان جهاد و شهادت اجرا خواهد شد.

وی به ویژه برنامه «سوگواری زنان نوغان» در روز سه شنبه پنجم مهرماه در رواق حضرت زهرا (س) اشاره و اضافه کرد: بانوان گرامی به صورت نمادین از محله نوغان به سمت حرم مطهر رضوی حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام شریعت نژاد از برگزاری سه نشست تخصصی با موضوع «مناظرات امام رضا (ع)»، «مکتب سیاسی و اجتماعی امام رضا (ع)» و پرسمان دینی با عنوان «در محضر عالم آل محمد (ص)» در ایام دهه آخر صفر خبر داد و گفت: این نشست‌ها بر اساس سوالات زائران خواهد بود.

وی همچنین به مراسم «پابوس» اشاره کرد که برای گروه‌های زائران پیاده تهیه شده است و عنوان کرد: برای زائران غیر ایرانی نیز برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است، از جمله برنامه «مسیر النتصار» است که در صحن غدیر ویژه زائران عرب زبان برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: ویژه برنامه «ضیافت الحسین (ع)» از دیگر برنامه‌های دهه اخر صفر است که همخوانی مداحان و ذاکران عرب زبان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی