فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در چهارمحال و بختیاری نهادینه شود


فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در چهارمحال و بختیاری نهادینه شود

شهرکرد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این استان نهادینه و روش‌های تقویت آن شناسایی و ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حسین‌میرزایی صبح سه‌شنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با تسلیت عزاداری‌های دهه آخر ماه صفر و گرامی‌داشت هفته دفاع‌مقدس بیان کرد: روش‌های تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این استان با سرعت شناسایی و راهکارهای عملیاتی آن به دبیرخانه ارائه شود.

وی افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری در توسعه شهرها و محله‌ها باید بهترین زمین‌ها را برای احداث مسجدها، مدرسه‌ها، کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی اختصاص دهند.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی چهارمحال و بختیاری در بازنگری طرح‌های جامع و تفضیلی توسعه مراکز فرهنگی را مورد توجه قرار دهند.

وی یادآور شد: توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی صوتی و اجرایی شدن طرح نذر کتاب در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهرنگ به‌سرعت تشکیل دهد و درخصوص تأمین زمین مورد نیاز برای جذب اعتبار به‌منظور احداث کتابخانه بازُفت تصمیم‌گیری کند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پس از دو سال از شیوع ویروس کرونا گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به دانش‌آموزان و دانشجویان را در دستور کار قرار دهد.

حسین‌میرزایی به ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس در چهارمحال و بختیاری اشاره و بیان کرد: تجلیل از ۱۰ هزار نفر از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دوران دفاع‌مقدس و جبهه مقاومت به‌عنوان برنامه شاخص این هفته در استان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: تمامی مردم و مسئولان باید قدردان خدمات، زحمات، رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران دوران دفاع‌مقدس و خانواده‌های آنان باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عزت، اقتدار، آرامش و امنیتی کنونی جمهوری اسلامی ایران مرهون رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دوران دفاع‌مقدس است.

حسین‌میرزایی یادآور شد: دوران دفاع‌مقدس به‌عنوان پُرافتخارترین دوران در تاریخ ایران به‌شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر دیده‌نشده از لحضات اولیه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت گیلان