مقام صهیونیست: برای جلوگیری از تشدید تنش، به نفع لبنان در تعیین مرزها امتیاز می‌دهیم


مقام صهیونیست: برای جلوگیری از تشدید تنش، به نفع لبنان در تعیین مرزها امتیاز می‌دهیم

رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد اسرائیل با تعیین مرز‌ها به نفع لبنان امتیاز می‌دهد تا خطر تشدید تنش را دفع کند.

«عاموس یادلین» رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد: «اسرائیل در مورد تعیین مرز‌های دریایی نرم رفتار می‌کند، زیرا ما می‌خواهیم همسایگانی داشته باشیم که در شرایطی به دام نیفتاده باشند که چیزی برای از دست دادن نداشته باشند.»

به گزارش آرتی، این مقام صهیونیستی افزود: «ما (شرایط و تحولات) غزه را در لبنان نمی‌خواهیم. نصرالله در این مورد، این واقعیت را نشان داده است که او بر آنچه در لبنان اتفاق می‌افتد از نظر سیاسی و نظامی کنترل دارد. منطقی است که لبنانی‌ها و اسرائیلی‌ها را به جایی سوق ندهیم که هر دو طرف نمی‌خواهم.»

یادلین توضیح داد که «اسرائیل امروز خط مرزی با لبنان را پذیرفت و بنابراین جایی برای خواسته‌های نصرالله که او در منطقه رأس ناقوره تعریف می‌کند وجود ندارد. ما در ازای منطقه آب‌های اقتصادی در رأس ناقوره و هر چیزی که در جنوب قنا است خواهان غرامت مالی هستیم.»

بیشتر بخوانید:

رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ما بر این موضوعات پافشاری می‌کنیم. و در اینجا نصرالله سعی در انحراف اذهان دارد. بیایید چند روز به آمریکایی‌ها فرصت دهیم و من حاضرم به آن‌ها هفته‌ها فرصت بدهم، اما نه بیشتر از این.»

یادلین مدعی شد که «میدان کاریش یک مکان صرفاً اسرائیلی است و ما باید گاز را از آنجا پمپاژ کنیم. لحظه‌ای که یک‌بار به حزب‌الله تسلیم شوید، باید محدودیت‌هایی تعیین کنید، زیرا اگر به سمت یک جنگ اجتناب‌ناپذیر سوق پیدا کنیم وضعیت بدتر شود و می‌دانیم که داریم تمام تلاشمان را برای جلوگیری از آن انجام دادیم.»

میدان گازی کاریش در منطقه ۲۹ مرزی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و به عنوان یکی از میادین گازی مهم در منطقه‌ای استراتژیک سال‌هاست در سکوت سازمان‌های بین‌المللی به دست صهیونیست‌ها چپاول می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟