وجود 400 صنعت شیمیایی در استان سمنان/ مصون سازی رکن اصلی است


وجود 400 صنعت شیمیایی در استان سمنان/ مصون سازی رکن اصلی است

سمنان- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه ۴۰۰ صنعت شیمیایی در استان وجود دارد، گفت: بدنبال مقابله با مخاطرات بالقوه و بالفعل این صنایع در استان سمنان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کارخائی ظهر چهارشنبه در نخستین همایش تبیین و تشریح نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی استان سمنان با حضور جانشین و معاونت هماهنگ کننده قرارگاه پدافند شیمیایی به میزبانی سالن اجتماعات مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی سمنان ضمن بیان اینکه ۳۷۶ واحد از ۴۰۰ واحد صنعتی شیمیایی در استان سمنان فعال است، ابراز داشت: برای مصون سازی این واحدها اقدامات لازم از جمله آموزش انجام شده است.

وی با بیان اینکه شناسنامه واحدهای شیمیایی استان سمنان برای صنایع فعال در این حوزه تهیه و تدوین شده است، افزود: بر این اساس تمام اطلاعات از نوع فعالیت تا توزیع محصولات و همچنین درجه‌بندی خطرپذیری این واحدها مشخص است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از تشکیل کمیته بازرسی قرارگاه پدافند شیمیایی خبر داد و با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنعتی پرخطر شیمایی صورت گرفته است، ابراز داشت: بازدید و بررسی بر اجرای اصول پدافند غیرعامل در صنایع شیمیایی استان مستمر انجام می‌شود.

کارخائی با بیان اینکه صنایع شیمیایی به عنوان بخشی از زیرساخت‌های اقتصادی باید تهدیدات و مخاطرات بالقوه و بالفعل در آنها مستمر رصد و ارزیابی شود، تصریح کرد: رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در حمل و نقل مواد شیمیایی، انبارها و مخازن واحدهای صنعتی پرخطر مهم است.

وی با تاکید بر اینکه توجه جدی به تهدیدات شیمیایی در واحدهای پرخطر امری مهم است، افزود: با توجه به اینکه افزایش پایداری و تاب‌آوری یک اصل حائز اهمیت در پدافند غیرعامل شیمایی به شمار می‌رود لذا دوره‌های آموزشی و رزمایش‌های مختلف باهدف افزایش آمادگی برای مقابله با تهدیدات پدافند شیمیایی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، تاکنون قرارگاه پدافند شیمیایی استان سمنان ۱۵ جلسه برگزار کرده که ۹۷ مصوبه داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا