ثبت 29 وقف جدید در خراسان جنوبی/ضرورت ترویج وقف های مشارکتی


ثبت 29 وقف جدید در خراسان جنوبی/ضرورت ترویج وقف های مشارکتی

بیرجند-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت 29 وقف جدید در استان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پرویز بخشی پور ظهر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در یک سال گذشته طرح‌هایی چون طرح آرامش بهاری، طرح ضیافت الهی، مراسم جشن دهه کرامت، برگزاری کاروان‌های شادی، طرح ولایت علوی و سوگواره بصیرت عاشورایی را برگزار کردیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: در طرح سوگواره عاشورایی ۶۵۰ برنامه اعم از روضه خوانی، عزاداری، برپایی نمایشگاه و … را برگزار کردیم.

بخشی پور با بیان اینکه در سال جاری ۲۹ ثبت جدید داشته‌ایم، ادامه داد: نیت این موقوفات کمک هزینه امامزاده، احداث مسجد و حسینیه، عزاداری حضرت زهرا (س)، اطعام نیازمندان و موضوعات قرآنی بوده است.

زیرکوه پیشتاز در وقف‌های سال جاری

وی با تأکید بر اینکه بیشترین وقف مربوط به َشهرستان زیرکوه با هشت موقوفه بوده است، افزود: بعد از زیرکوه بیشترین موقوفات در شهرستان بیرجند بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۲۶۸ هزار و ۵۵۰ پرس غذای گرم با هزینه پنج میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان در طرح‌های مختلف توزیع شده است.

بخشی پور ادامه داد: در حوزه قرآنی در خراسان جنوبی ظرفیت‌هایی چون مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن، مدرسه حفظ مجازی خواهران و برادران داریم که در مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن تا کنون ۱۳۲ حافظ کل تربیت شده است.

وی افزود: مشکل اصلی ما برای راه اندازی مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن خواهران در خراسان جنوبی مباحث اعتباری و هزینه‌ای است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در صورتی که درآمد موقوفات قرآنی ما ایجاب کند می‌توانیم مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن خواهران را بعد از تکمیل بازسازی در حسینیه نواب داشته باشیم.

ضرورت ترویج وقف‌های مشارکتی

بخشی پور اظهار کرد: خراسان جنوبی در حوزه وقف مشارکتی پیشگام بوده است و در حوزه‌های قرآنی چون ساختمان مجمع قاریان قرآن نیز می‌توانیم با تمسک به وقف مشارکتی اقدامات بسیار خوبی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به خلاء در موضوع وقف‌های مشارکتی یادآور شد: در این زمینه باید کارهای تبلیغی و ترویجی انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: متأسفانه فعالیت‌های قرآنی مظلوم واقع شده است که باید با همکاری همدیگر و کمک رسانه غبار مظلومیت از چهره قرآن بزداییم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد