بصیرت مردم ایران در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان زبانزد است


بصیرت مردم ایران در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان زبانزد است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: بصیرت و دشمن‌شناسی مردم ایران در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان زبانزد است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور دانش آموزان و جمعی از مسئولان استانی در مدرسه دخترانه عصمتیه شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در جای جای قرآن کریم با تمامی انسان‌ها در زمیته‌های مختلف صحبت شده و در مسئله آموزش نیز بر آموختن و آموزش تاکید بسیار شده است.

وی افزود: در آیات قرآن کریم پس از توصیه به آموختن به قلم‌ها قسم می‌خورد چرا که این قلم کارهای بزرگی می‌تواند انجام دهد و می‌تواند دنیا را متحول کند.

امام جمعه شهر کرمانشاه با اشاره به پیشرفت‌ها در زمینه‌های مختلف مانند انرژی هسته‌ای، تصریح کرد: تمامی این فعالیت‌ها و اقدامات با آموزش و به کارگیری دانش و قلم به دست آمده که اینها همگی نشان دهنده نقش بسزای تعلیم و آموزش است.

علما بیان کرد: سرمایه امام خمینی (ره) برای انقلاب کاغذ و قلمی بود که تراوشات ذهنی خود از اسلام را پیاده‌سازی و به مرحله اجرا رساند تا این انقلاب اسلامی را برپا کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم همه ما را به آگاهی و بصیرت داشتن دعوت کرده، خاطرنشان کرد: سوالی که باید از خودمان بپرسیم این است که هدف از فرستادن پیامبران و امامان چه بوده و سپس قطعاً خواهیم یافت که هدف اصلی آنها تربیت و تهذیب بوده همانطور که امام خمینی (ره) نیز بسیار به ان تاکید کرده‌اند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: در صورتی که تهذیب و تربیت به معنای واقعی خود در انسان‌ها نمایان شود آنگاه مصداق بارز آیه «فتبارک الله احسن الخالقین» را خواهیم یافت.

علما با اشاره به جایگاه و نقش مؤثر هشت سال دفاع مقدس و ارزش‌های آن، افزود: امروز در همه جای دنیا مقاومت ایران زبان زد شده و عزت کسب شده را مدیون خون شهدا هستیم.

وی تاکید کرد: در پی اتفاقات و آشوب‌های اخیر شناختن دشمن و آشنایی با فتنه‌ها بصیرت و آگاهی مردم حرف اول را در خنثی‌سازی فتنه‌ها می‌زند و و باید بدانیم که کشور ایران سردار سلیمانی‌های بسیاری در این راه فدا کرده حال آنکه عکس این شهید والا مقام تا قلب آمریکا نفوذ کرده و همگان این شهید والامقام را می‌شناسند.

نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه به تأکیدات امام خمینی (ره) در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: امام (ره) خطاب به دانش آموزان و دانشجویان فرمودند که خروجی مدارس و دانشگاه‌ها باید تربیت بچه مسلمان‌هایی باشد که افکار و پیشه ائمه را سرلوحه خود قرار دهند.

علما با تاکید بر اینکه چشم اسلام و آینده مملکت به دانش آموزان است، بیان کرد: به همان اندازه که قرآن در زندگی‌ها پیاده شود با قرآن انس می‌گیریم پس سعی کنید الهی حرمت کنید چراکه این مسیر ثمر بخش و نتیجه بخش خواهد بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | عکس جدید علیرضا نیکبخت و همسرش در سومین سالگرد ازدواج‌شان