قابلمه های روحی خود را «نو» کنید


قابلمه های روحی خود را «نو» کنید

ظروف روحی همیشه در آشپزخانه‌های ما حضور دارند و فرایند پخت و پز را برای ما آسان می‌کنند. این وسایل نیز، بعد از مدتی استفاده سیاه شده و تغییر رنگ می‌دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ظروف روحی تا چند سال گذشته، نقش پر رنگی را درفرایند پخت و پز غذا انجام می‌دادند، اما در کنار آن مشکلات بزرگی را هم ایجاد می‌کردند که باعث شد نقش آن‌ها از آشپزخانه‌ها کمرنگ شود. یکی از این مشکلات بزرگ تمیز کردن قابلمه روحی سیاه شده بود، که پروسه‌ای بسیار سخت و دشوار بود. اگر هنوز قابلمه‌های کوچک و بزرگ روحی در اشپزخانه شما یافت می‌شوند و به دنبال راهی برای تمیز کردن آن‌ها هستید، در این مقاله به شما تمام نکاتی که برای تمیز کردن ظروف روحی باید بدانید، را خواهیم گفت.

تمیز کردن قابلمه روحی سیاه شده، با این روش جواب میده

تمیز کردن قابلمه روحی سیاه شده، کاری بسیار سخت محسوب می‌شود. این پروسه می‌تواند برای شما بسیار خسته کننده باشد، علاوه بر این مواد ساینده‌ای که برای تمیز کردن ظروف روحی به کار می‌برید، می‌تواند خط و خش روی آن‌ها بیاندازد.

در اینجا بهترین روش برای تمیز کردن قابلمه روحی سیاه شده، استفاده از جوش شیرین است. زیرا جوش شیرین خاصیت سایندگی ندارد، اما می‌تواند شدید‌ترین و سخت‌ترین لکه‌ها را پاک کند. در اینجا به وسایلی که برای تمیز کردن قابلمه روحی سیاه شده، احتیاج دارید اشاره می‌کنیم.

جوش شیرین

سرکه

برس یا یک مسواک

روش سفید کردن داخل قابلمه روحی، امتحان کنید

لکه‌های کوچک و بزرگ سیاه رنگی را داخل قابلمه روحی می‌بینید، که حتی با ساینده‌ترین و قوی‌ترین مواد نیز نتوانسته‌اید آن‌ها را پاک کنید؟ در اینجا روش سفید کردن داخل قابلمه روحی را به شما می‌گوئیم.

۴ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک دوم فنجان آب مخلوط کنید و درون قابلمه بریزید. شعله قابلمه را روشن کرده و بگذارید، این محلول درون ظرف به جوش بیاید. سپس اجاق را خاموش کرده و بگذارید محلول خنک شود. برس را برداشته و بعد از خنک شدن محلول، بدون آن که آن را دور بریزید، با دقت درون قابلمه را تمیز کنید.

قابلمه های روحی خود را «نو» کنید

تمیز کردن ظروف آلومینیومی، غذای سوخته را از بین ببرید

قابلمه روحی باشد یا آلمینیومی فرقی نمی‌کند، به هر حال امکان سوختن غذا و ماندن لکه‌های ناشی از سوختگی وجود دارد. لکه‌هایی که با قوی‌ترین مواد شوینده نیز پاک نمی‌شود.

برای تمیز کردن ظروف آلومینیومی که غذا درون آن سوخته است، احتیاج به جوش شیرین دارید. سخاوتمندانه روی ظرف آلومینیومی، جوش شیرین بپاشید، تمام سطح آن را با این ماده پاک کننده قوی بپوشانید. اجازه دهید جوش شیرین برای دقایقی روی ظرف بماند، در این فاصله شما باید محلول جادویی را درست کنید.

یک فنجان آب گرم را با یک سوم فنجان سرکه سفید مخلوط کرده و آن را درون ظرف آلومینیومی سوخته بریزید. در اینجا شاهد واکنش جوش شیرین و سرکه خواهید بود. اجازه دهید محلول درون ظرف آلومینیومی باقی ماند، بعد از گذشت دقایقی با یک برس به خوبی سطح ظرف را تمیز کنید. این فرایند برای تمیز کردن قابلمه روحی سیاه شده نیز اثر می‌کند.

آب گرم و سرکه سفید را بعد از ترکیب کردن روی جوش شیرین پخش شده در ظرف بریزید

چه کنیم قابلمه روحی سیاه نشود؟ به جنگ با لکه‌ها بروید

قابلمه روحی شما لکه‌های بزرگ و کوچک دوده را دارد و در آخرین استفاده کمی آتش نیز گرفته است؟ لکه‌های سرسختی را روی قابلمه می‌بینید که به هیچ عنوان پاک شدنی نیستند؟ حالا باید این روش را امتحان کنید.

حالا باید یک خمیر تمیز کننده درست کنید، مقداری جوش شیرین را روی سطح قابلمه روحی بریزید، کمی آب رابا آن مخلوط کنید، این نسبت را طوری درست کنید، که در دست آخر به یک خمیر برسید. کف قابلمه روحی را با این خمیر بپوشانید. سپس آن را روی شعله گذاشته و شعله را روشن کنید. در این مرحله باید احتیاط کنید و مراقب باشید، تا خمیر درون قابلمه روحی نسوزد. صبر کنید تا کمی جوش بیاید و از آن بخار بلند شود. حالا زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید خمیر درون قابلمه خنک شود. حالا با استفاده یک اسفنج قابلمه روحی را تمیز کنید. شما حتی از جوش شیرین برای تمیز کردن سینک آشپزخانه نیز می‌توانید استفاده کنید، برای خواندن روش‌هایی بیشتر در این باره به مقاله تمیز کردن سینک آشپزخانه مراجعه کنید.

برای از بین بردن لکه‌های سخت، با کمی جوش شیرین و آب یک خمیر تمیز کننده درست کنید

چگونه داخل قابلمه روحی را سفید کنیم؟ ساده ترین راه

به یاد داشته باشید، هرگز نباید ظروف آلومینیومی و روح خود را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید. فرایند شستشو در ماشین ظرفشویی می‌تواند به ظروف شما آسیب زده و روی آن خط و خش بیاندازد.

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه داخل قابلمه روحی را سفید کنیم؟ ادامه این مقاله را از دست ندهید. روش سفید کردن داخل قابلمه روحی و تمیز کردن ظروف آلومینیومی باهم یکسان است، برای انجام این پروسه باید داخل ظروف را از آب گرم پر کنید. سپس مقداری مایع ظرفشویی درون آن بریزید و آن دو را خوب باهم ترکیب کنید.

بگذارید این مواد شوینده به مدت ۵ دقیقه درون ظروف باقی بمانند، سپس با یک اسفنج شروع به شستشو و تمیزکاری کنید. اگر قابلمه شما روحی است می‌توانید از سیم ظرفشویی نیز برای تمیز کردن قابلمه روحی کمک بگیرید.

تمیز کردن داخل قابلمه روحی سیاه شده

در این مقاله برای تمیز کردن قابلمه روحی، روش‌های مختلفی را، با مواد طبیعی که در هر خانه‌ای یافت می‌شود به شما گفتیم. جوش شیرین و سرکه همیشه، برای نظافت قسمت و وسایل مختلف خانه به کار می‌روند.

منبع: آچارباز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا