عملیات آرتمیس مجددا به تاخیر افتاد


به نظر می رسد ماموریت اکتشاف ماه یا همان عملیات آرتمیس با بدشانسی مواجه شده و دائما دچار تاخیر و نقص فنی می شود. در آخرین رویداد مرتبط با این ماموریت، عملیات روز سه شنبه به دلیل شرایط آب و هوایی لغو...

عملیات آرتمیس مجددا به تاخیر افتاد

به نظر می رسد ماموریت اکتشاف ماه یا همان عملیات آرتمیس با بدشانسی مواجه شده و دائما دچار تاخیر و نقص فنی می شود. در آخرین رویداد مرتبط با این ماموریت، عملیات روز سه شنبه به دلیل شرایط آب و هوایی لغو شد.

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا می‌ گوید با ادامه آماده ‌سازی برای بازگشت احتمالی به ساختمان مونتاژ عملیات آرتمیس، تصمیم ‌گیری درباره پرتاب Artemis I در روز سه ‌شنبه را متوقف می ‌کند.

کارشناسان ناسا در این رابطه اعلام کردند که به دلیل پیش‌ بینی ‌های آب‌ و هوایی مرتبط با طوفان استوایی ایان، تلاش برای پرتاب ماموریت آرتمیس I به ماه از مرکز فضایی کندی را متوقف خواهند کرد زیرا طوفان فوق الذکر می تواند این عملیات را با خطراتی جدی مواجه کند.

گفتنی است در آخرین لحظات روز گذشته، یکی از مقامات ارشد ناسا اعلام کرد که برای گرفتن این تصمیم کمی بیشتر منتظر خواهند ماند زیرا پیش ‌بینی‌ های آب ‌و هوا حاکی از ایجاد شرایط مساعد برای پرتاب است.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آخرین اطلاعات حاکی از حرکت کند تر و بالقوه غربی ‌تر طوفان نسبت به پیش ‌بینی ‌های دیروز است که زمان بیشتری را برای فرآیند تصمیم‌ گیری آژانس و اولویت ‌بندی برای بررسی تأثیر طوفان بر این ماموریت فراهم می ‌کند.

مدیران ناسا عصر یکشنبه برای ارزیابی اینکه آیا باید فضاپیما را به آشیانه بازگردانده د یا در سکوی پرتاب باقی بمانند تا فرصت جهت تلاش برای پرتاب هفته آینده حفظ شود، جلسه ای برگذار کردند.

سخنگوی ناسا در این رابطه گفت زمان دقیق بازگشت احتمالی ممکن است دوشنبه یا صبح خیلی زود سه شنبه رخ دهد و در نهایت همه چیز به پیش بینی های آب و هوای آینده بستگی دارد.

به گزارش سیناپرس، این فضاپیما قرار است به ماه سفر کرده و چند ماهواره کوچک را در مدار قمر زمین مستقر کرده و سپس در مدار ویژه خود متوقف شود. هدف ناسا این است که نحوه عملکرد این فضاپیما را بررسی کرده و شرایطی را که فضانوردان در ماه و اطراف آن تجربه خواهند کرد، آزمایش کرده و به همه اطمینان دهد که فضاپیما و سرنشینان آن می‌ت وانند با خیال راحت به زمین بازگردند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: foxnews

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)