650 کارگاه پرخطر در مازندران رصد و پایش می شود


650 کارگاه پرخطر در مازندران رصد و پایش می شود

ساری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اجرای طرح ضربتی بازدید از کارگاه های پرخطر در استان گفت: ۶۵۰ کارگاه در این طرح پایش و رصد می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری ظهر چهارشنبه در حاشیه مانور سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پر خطر که به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مقوله‌ی ایمنی و به منظور حساس سازی جامعه هدف، امروز در آستانه‌ی روز ملی ایمنی و آتش نشانی مانور سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پر خطر با مشارکت دستگاه‌های وظیفه مدار در کشور در حال برگزار است.

وی بیان کرد: در استان مازندران به صورت همزمان در بیش از ۶۵۰ کارگاه دارای کمیته حفاظت نیز پایش ایمنی توسط مسئولین حفاظت فنی در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگاه‌های ساختمانی و فعالیت‌های عمرانی جز پر مخاطره ترین کارگاه‌ها است و مطابق بررسی‌های به عمل آمده در کشور بیشترین حوادث نیز در این کارگاه‌ها اتفاق می‌افتد، جزو اولویت‌های ما در بحث نظارت قرار دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه بازرسان کار در راستای صیانت از نیروی کار، بر اجرای قوانین حفاظتی و ایمنی نظارت مستمر دارند، افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۵۰۰ مورد بازدید هدفمند از کارگاه‌های ساختمانی انجام شده است.

باقری ادامه داد: تمام کارگاه‌های ساختمانی ملزم به رعایت نکات ایمنی هستند و مسئولیت تأمین شرایط ایمن محیط کار بر اساس مقررات با کارفرمای کارگاه است.

وی گفت: بازرسان کار چنانچه نواقصی را هنگام بازدید از کارگاه‌ها مشاهده کنند، موارد را به کارفرما ابلاغ می‌کنند و نواقص باید در مدت کوتاهی برطرف شود در غیر این صورت از طریق مراجع قضائی برخورد قانونی انجام خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار را از اهداف و برنامه‌های اصلی این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: اولویت ما حفظ جان کارگران و مردم شریف است.

این مسئول با اعلام اینکه از موارد ضروری و تأثیرگذار برای اعتلای فرهنگ ایمنی در کارگاه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی برای کارگران ساختمانی، استادکاران، پیمانکاران و کارفرمایان است، اظهار کرد: استان مازندران از استان‌های پیشرو در این مقوله بوده و با استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی، دوره‌های آموزشی در سطح وسیعی در استان انجام شده است.

باقری سقوط از ارتفاع را بیشترین سهم در عوامل ایجاد حوادث در بخش ساختمان برشمرد و بیان کرد: اجرای دقیق آئین نامه‌های حفاظتی مرتبط و توجه به ایمن سازی پرتگاه‌ها، دهانه چاله‌های آسانسور، راه پله‌های در حال احداث، مهار ایمن بالابرها و استفاده از داربست‌های ایمن و مناسب می‌تواند نقش به سزایی در کنترل حوادث داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: هدف اصلی ما پیشگیری از حوادث شغلی و ارتقا سطح ایمنی کارگاه‌ها است و امیدوارم با همکاری و مشارکت کلیه کارفرمایان، کارگران، مهندسان ناظر، پیمانکاران و همه شرکای اجتماعی و دستگاه‌های وظیفه مدار شاهد کاهش حوادث شغلی به ویژه در حوزه‌های ساختمانی باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید