ناکامی پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور


ناکامی پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور

در جلسه انتخاب جانشین برای رئیس جمهور فعلی لبنان، هیچ یک از نامزد‌ها موفق به کسب اکثریت آرا نشد و رای‌گیری به دور دوم موکول شد.

جلسه پارلمان لبنان، امروز (پنجشنبه) برای انتخاب رئیس جمهور این کشور برگزار شد و ۱۲۲ نماینده لبنانی آرای خود را اعلام کردند. رسانه‌ها گزارش داده‌اند از آن جایی که هیچ یک از نامزد‌ها موفق به کسب اکثریت (بیش از دو سوم آرا) نشده اند، جلسه پارلمان لبنان بدون نتیجه خاتمه یافت.

به گزارش اسپوتنیک، قرار است نبیه بری، رئیس پارلمان، تاریخ برگزاری جلسه دیگری را به همین منظور تعیین کند. بنا بر این گزارش، عدم اجماع سیاسی در پارلمان لبنان تا حدی پیش بینی شده بود. روز پیش، رسانه‌های دولتی گزارش دادند نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، با وجود عدم اجماع سیاسی بر سر نامزدی و شانس کم رأی گیری موفق، جلسه انتخاب رئیس جمهور را تشکیل خواهد داد. دوره شش ساله ریاست جمهوری میشل عون در ۳۱ اکتبر به پایان می‌رسد و سیاستمداران لبنانی، نگرانی خود را در مورد جانشین او ابراز کرده اند. عون پس از ۲۹ ماه خلاء ریاست جمهوری که در آن پارلمان نمی‌توانست بر سر انتخاب رئیس جمهور به توافق برسد، به قدرت رسید.

گفته می‌شود صندلی‌های پارلمان کنونی لبنان تقریبا به طور مساوی بین احزاب مختلف تقسیم شده و این امر احتمالا رسیدن به اجماع بر سر رئیس جمهور را تا هفته‌ها یا شاید ماه‌ها به تعویق خواهد انداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل