فن آوری پلاسما برای مقابله با سم آفلاتوکسین استفاده می شود


فن آوری پلاسما برای مقابله با سم آفلاتوکسین استفاده می شود

کرمان - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از انرژی هسته ای برای حل مشکلات مردم استفاده خواهد شد و برای نمونه فن آوری پلاسما برای مقابله با سم آفلاتوکسین استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی ظهر جمعه در جشن ملی پسته در رفسنجان گفت: استفاده از فن آوری های نوین برای حل مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد و در زمینه تولید پسته و مبارزه با سم آفلاتوکسین، مبارزه با آفات و بهبود تولید از فن آوری پلاسما استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که تأثیر فن آوری های نوین را در زندگی مردم ببینیم و به کار گیری کنیم تا مردم متوجه شوند فن آوری های هسته‌ای چه تأثیری می‌تواند بر زندگی آنها داشته باشد اما دشمن سعی دارد این علم را در انحصار خود نگه دارد.

وی گفت: دشمن در زمینه انرژی هسته‌ای ایران سعی در دروغ پراکنی دارد و در این مسیر هدفمند است و خسته نمی‌شود و سعی می‌کند با دروغ و تحریم به هدف خود برسد.

اسلامی گفت: دشمن می‌داند فن آوری های جدید می‌تواند دریچه‌ای جدید از علم برای رفع مشکلات و توسعه اقتصادی کشور ایجاد کند و به همین دلیل از هر راهی برای مخالفت با آن استفاده می‌کند.

وی گفت: این فن آوری در زمینه پزشکی، کشاورزی، صنعت و آب و خاک قابل بهره برداری است و این امر باید توسعه یابد.

اسلامی افزود: در استان کرمان کشت پسته، خرما و کشاورزی در شهرستان‌های مختلف به ویژه جنوب کرمان گسترده است و قصد داریم از فن آوری های هسته‌ای برای کمک به مردم استفاده کنیم.

وی با اشاره به طی شدن مراحل تحقیقاتی در خصوص پسته در سازمان انرژی اتمی گفت: ۱۰ ماه تلاش شد تا از فن آوری پلاسما برای دفع آفلاتوکسین استفاده کنیم و آماده استفاده از این روشن برای کمک به مردم هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی