جاذبه‌های گردشگری متعدد در بوشهر/ وضعیت اقامتگاه‌ها ضعیف است


جاذبه‌های گردشگری متعدد در بوشهر/ وضعیت اقامتگاه‌ها ضعیف است

بوشهر- علیرغم ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوع در استان بوشهر، زیرساخت‌های اقامتی در این استان به خوبی رشد نکرده و باید نگاه ویژه‌تری به این بخش صورت گیرد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: استان بوشهر دارای جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوعی در نقاط شهری و روستایی است که گردشگرانی از نقاط مختلف کشور برای استفاده از این جاذبه‌ها به استان سفر می‌کنند.

ساحل و دریا را می‌توان به عنوان مهمترین جاذبه گردشگری در استان بوشهر دانست؛ وجود ۹۰۰ کیلومتر ساحل در این استان باعث شده تا مرد از نقاط مختلف برای بهره‌مندی از این ساحل زیبا بوشهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

وجود نخلستان‌های زیبا و سرسبز، مناطق حفاظت شده، گنبدهای نمکی، آثار تاریخی و میراث فرهنگی گرانبها، موزه‌ها، مناطق گردشگری صنعتی، نیروگاه اتمی، جزایر متعدد، مناطق تاریخی همچون شهر سیراف و گور دختر و..... از مهمترین جاذبه‌های استان بوشهر است.

علیرغم ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوع در استان بوشهر، زیرساخت‌های اقامتی در این استان به خوبی رشد نکرده و باید نگاه ویژه‌تری به این بخش صورت گیرد.

اقامت‌گاه‌های مناسب همچون هتل‌ها و رستوران‌های باکیفیت، فضاهای تفریحی و بازی‌های دریایی و ساحلی از مهمترین نیازمندی‌های گردشگری در بوشهر است که تاکنون آنگونه که باید رشد نکرده است.

برای استان ساحلی بوشهر وجود پارک‌های بزرگ دریایی با بازی‌های آبی یکی از مهمترین نیازهایی است که با وجود ظرفیت‌های فراوان از شمال تا جنوب استان تاکنون محقق نشده است.

جاذبه‌های گردشگری متعدد در بوشهر/ وضعیت اقامتگاه‌ها ضعیف است

نبود هتل‌های باکیفیت در نقاط مختلف استان و به‌ویژه در مرکز استان یکی از مهمترین ضعف‌ها در حوزه گردشگری استان بوشهر محسوب می‌شود و باید تلاش بهتر و بیشتری در این زمینه انجام شود.

در زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دولت باید حمایت‌های لازم را از بخش خصوصی داشته باشد تا زمینه تقویت فضاهای اقامتی در استان فراهم شود و گردشگران به راحتی بتوانند مکان مناسبی را برای اقامت و گذران اوقات خود در استان بوشهر داشته باشند.

زیرساخت‌های گردشگری بوشهر تقویت شود

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این استان دارای جاذبه‌های فراوانی است که تاکنون به خوبی توجهی به آنها نشده است.

عبدالکریم جمیری با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر تاکید کرد: حوزه گردشگری دارای فصت‌های اشتغال‌زایی فراوانی است که باید برای رفع مشکلات بیکاری از این حوزه استفاده بیشتری شود.

وی خواستار طراحی و برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر در استان بوشهر شد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در استان بوشهر وجود دارد باید برای تقویت زیرساخت‌های اقامتی تلاش شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای تحقق این موضوع باید برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم و فضاهای گردشگری مناسبی در استان ایجاد شود.

جاذبه‌های گردشگری متعدد در بوشهر/ وضعیت اقامتگاه‌ها ضعیف است

افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر نیز با اشاره به ظرفیت‌های ممتاز این استان اظهار داشت: افزایش ظرفیت اقامتی و گردشگری در استان بوشهر به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار است.

اسماعیل سجادی‌منش اضافه کرد: ظرفیت اقامتی و گردشگری استان بوشهر در نیمه نخست امسال ۲۰ درصد افزایش یافت و تعداد تخت هتل و اقامتگاه‌های گردشگری به بالای شش هزار و ۶۰۰ تخت رسید.

ظرفیت اقامتی و گردشگری استان بوشهر در نیمه نخست امسال ۲۰ درصد افزایش یافت و تعداد تخت هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری به بالای شش هزار و ۶۰۰ تخت رسید وی از تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه به طرح‌های گردشگری استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از چهار برابر سهمیه در نظر گرفته در عرصه اجرا طرح‌های گردشگری جذب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر آثار تاریخی بوشهر را یکی از مهمترین جاذبه‌ها عنوان کرد و افزود: اماکن گردشگری در استان بوشهر مرمت، بازسازی و احیا شده است.

سجادی‌منش از ساماندهی گورستان تاریخی بریتانیا متجاوز در شهر بوشهر به عنوان نماد شکست استعمار پیر انگلیس خبر داد و اضافه کرد: ساختمان گردشگری مقاومت «مجلسی آل‌عصفور» در بافت تاریخی بوشهر بازسازی و مرمت شد.

وی از معرفی نمادهای مبارزان و سرداران استان بوشهر به عنوان گردشگری مقاومت خبر داد و افزود: طرح‌های مهمی در عرصه محتوایی و فیزیکی اماکن گردشگری مقاومت اجرا می‌شود.

انتظار می‌رود با تلاش مسئولان زمینه حضور باکیفیت گردشگران در استان بوشهر فراهم شود تا هم از جاذبه‌های گردشگری این استان بتوانند بهره ببرند و هم اینکه بتوانند اقامت مناسبی را در زمان حضور خود در بوشهر داشته باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

لباس عقد محضری 1403 | لباس عقد محضری 1403 برای عروسی که هرچیزی رو نمی پسنده!