185 میلیارد ریال برای تعریض محور آق قلا- بندرترکمن اختصاص یافت


185 میلیارد ریال برای تعریض محور آق قلا- بندرترکمن اختصاص یافت

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به عملیات زیرسازی هفت کیلومتر از محور آق قلا به بندرترکمن، گفت: ۱۸۵ میلیارد ریال برای تعریض این محور اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مصدقی پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعریض محور آق قلا- بندرترکمن به طول ۳۴ کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان‌های آق قلا و بندرترکمن از اواخر سال ۱۳۹۹ توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی استان قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: تعهدات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعریض باند جنوبی با عرض مفید ۴.۵ متر و تعریض ابنیه فنی به طول ۱۷ کیلومتر است که از مبداء آق قلا شروع می‌شود و در حال حاضر تا کیلومتر ۹ محور، عملیات خاکبرداری و زیرسازی آن تا مرحله ساب بیس (زیراساس) و خرید مصالح توونان به صورت امانی و با استفاده از ماشین آلات ملکی و استیجاری اداره کل در حال اجرا است.

به گفته وی، در حال حاضر هفت کیلومتر آن ساب بیس انجام شده و بیس و آسفالت چهار کیلومتر از این هفت کیلومتر هم توسط پیمانکار بومی اجرا شده و بقیه هم در حال اجرا است.

مصدقی افزود: همچنین عملیات تعریض ۱۱ فقره ابنیه فنی شامل ۱۰ پل به دهانه تا سه متر و یک آبرو لوله‌ای اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، اعتبار ابلاغ شده برای اجرای این پروژه را تاکنون بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: ۵۵۰ میلیارد ریال هم مجوز مناقصه اعطا شده که در سنوات آتی پرداخت خواهد شد.

مصدقی یادآور شد: مابقی تعهد اداره کل هم به طول هشت کیلومتر عقد قرارداد با پیمانکار انجام شده و در حال تجهیز کارگاه و اجرای عملیات موضوع پیمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه