استقرار هوای خنک در گیلان/ بارش ها تا اواسط هفته ادامه دارد


استقرار هوای خنک در گیلان/ بارش ها تا اواسط هفته ادامه دارد

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار هوای خنک در استان گفت: بارش ها تا اواسط هفته جاری در گیلان ادامه دارد.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی گیلان اظهار کرد: بررسی‌ها نشان دهنده نفوذ جریانات شمالی به منطقه از عصر روز پنج شنبه هفته گذشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت شاهد بارش‌های پراکنده در برخی مناطق استان گیلان به ویژه مناطق کوهستانی بوده ایم، گفت: این سامانه جوی تا اواسط هفته جاری در استان گیلان فعالیت خواهد داشت و در برخی ساعات شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

دادرس با اشاره به کاهش دمای هوای گیلان در این مدت افزود: آسمان گیلان تا اواسط هفته جاری نیمه ابری، مه آلود همراه با وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه آسمان امروز (شنبه) شاهد آسمانی ابری تا نیمه ابری، افزایش ابر همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران خواهیم بود، اضافه کرد: آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز برای امروز صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه دمای امروز شهر رشت بین ۱۶ تا ۲۸ درجه سلسیوس در نوسان است، گفت: در حال حاضر رطوبت شهر رشت نیز ۱۰۰ درصد است.

وی همچنین به صدور هشدار سطح زرد دریایی اشاره و اضافه کرد: در این مدت دریا نیز با موج‌های کوتاه و در برخی ساعات برای انجام فعالیت‌های دریایی با نامناسب است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق