بخش بسطام 2500 رقبه موقوفه دارد


بخش بسطام 2500 رقبه موقوفه دارد

شاهرود- رئیس اوقاف بسطام با بیان اینکه این بخش دارای بیش از دو هزار و ۵۰۰ رقبه موقوفه است، گفت: این رقبه‌ها در زمینه کشاورزی، آب، صنعت و ... است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد رضا بخشی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی آستان امامزاده سید ابوالقاسم (ع) بسطام با بیان اینکه بخش بسطام بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ رقبه موقوفه دارد، تاکید کرد: دو هزار و ۲۶ مورد از این رقبات متصرفی است.

وی با بیان اینکه این موقوفات و رقبات در اختیار اوقاف بسطام هستند، افزود: در بین رقبات موقوفه بسطام همچنین ۴۹۷ مورد غیر متصرفی و ۹ مورد مشترک التولیه بین مردم و اوقاف وجود دارد.

رئیس اوقاف بسطام با بیان اینکه این بخش ۸۷۰ موقوفه دارد، گفت: ۶۹۴ موقوفه در بخش بسطام متصرفی است به این معنی که اداره اوقاف تولیت آن را بر عهده دارد و همچنین یک موقوفه مشترک التولیه بین اوقاف و مردم است و مابقی موقوفات غیر متصرفی محسوب می‌شود.

بخشی با بیان اینکه ۷۵ درصد از موقوفه‌های بسطام مربوط به عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر است، تاکید کرد: مردم این بخش ارادت ویژه‌ای به عزاداری سید الشهدا (ع) دارند و از این منظر، بیشترین میزان موقوفات متعلق به این نیات است.

وی با بیان اینکه تعریف موقوفات و نیات جدید در زمره برنامه‌های اوقاف بسطام است، گفت: واقفان می‌توانند بر اساس نیاز روز جامعه وقف داشته باشند که در این ارتباط مشاوره‌های خوبی در بخش‌های اشتغال، تولید، ازدواج، زوج‌های نابارور و… به مردم داده می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس حسرت برانگیز افسانه پاکرو در 41 سالگی ! / خانم بازیگر انگار 20 سالشه !