دشمن به دنبال ضربه زدن به فرهنگ عمومی جامعه است


دشمن به دنبال ضربه زدن به فرهنگ عمومی جامعه است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت بالای تشکیل جلسه شورای فرهنگی و تحقق اهداف آن، گفت: دشمن به دنبال ضربه زدن به فرهنگ عمومی جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه که با حضور مسئولان استانی برگزار شد با اشاره به اهمیت بالای تشکیل جلسه شورای فرهنگی و تحقق اهداف آن، اظهار کرد: در تشکیل این جلسات و اجرای راهکارهای ارائه شده حضور تمامی مسئولان مربوطه الزامی بوده چرا که امروز مسئله فرهنگ از جمله پایه‌های اساسی جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ نقش مهمی در شکل‌گیری جامعه دارد، افزود: با جهت گیری صحیح فرهنگ در هر جامعه می‌توان شاهد سعادتمندی آن جامعه بود حال آنکه جهت‌گیری اشتباه و خلاف ارزش‌های اساسی عامل تباهی یک جامعه تلقی می‌شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: امروزه تمرکز دشمن بر فرهنگ جامعه ما بیشتر شده زیرا اهمیت بالای آن را درک کرده و به دنبال ضربه زدن به آن به منظوری نابودی کشور بوده و باید دریابیم که امروز تقویت فرهنگ از الزامات جامعه است.

امیری مقدم به اقدامات خوب دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: در این حوزه علاوه بر توجه به نخبگان اساتیدی در دانشگاه باید به نخبگان در تمامی اقشار جامعه مانند دانشجویان، صنوف و… توجه شود تا بازدهی بالاتر و نتایج مناسب‌تری کسب شود.

وی ادامه داد: مسئله مهمی دیگر در خصوص بهره گیری از یافته‌های پژوهشی و علمی گذشتگان و نیز توجه به نظرات مردم از راه‌های مختلف استفاده شود و تنها به مشورت‌گیری از نخبگان محدود نباشیم.

استاندار کرمانشاه سپس مسئله درخواست راهکار از نخبگان برای حل مسائل جامعه به نحوه فعالیت‌های نهادهای فرهنگی انتقاد کرد و افزود: با وجود کثرت نهادهای فرهنگی مانند مساجد و کانون‌ها اما فعالیت‌ها در این حوزه ضعیف جلوه کرده و تأثیرگذاری خاصی در جامعه نداشته است.

امیری مقدم متذکر شد: دشمنان به راحتی راه نفوذ بر فرهنگ جامعه و نوجوانان ما را یافته و با جوسازی‌های خود سبب انحراف آنها می‌شود این در حالیست که هنوز فضای فرهنگی و مجازی ما اقدام مؤثری نداشته است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج شادی، نشاط و امید در جامعه، ادامه داد: با وجود تمامی مسائل در حوزه فرهنگی باید همه در کنار هم در برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی مانند برگزاری جشن امامت و هفته وحدت قرار گیرند و اقدامات جدی و منسجمی را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !