بهرمندی بیش از 24 هزار سالمند کرمانشاهی از خدمات بهزیستی


بهرمندی بیش از 24 هزار سالمند کرمانشاهی از خدمات بهزیستی

کرمانشاه- معاون توانبخشی بهزیستی کرمانشاه از بهره مندی بیش از ۲۴ هزار سالمند کرمانشاهی از خدمات بهزیستی خبر داد.

نیلوفر اختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره گرامیداشت هفته بهزیستی و سالمندان، اظهار کرد: پیش تر افرادی را که بالا ۶۰ سال سن داشتند سالمند می‌دانستند اما اکنون افراد بین ۶۰ تا ۷۵ سال را سالمندان جوان، ۷۵ تا ۹۰ را میان سالمند و بیش از ۹۰ سال را پیری نام گذاری کرده‌اند.

وی افزود: دسته‌بندی ایام پیری با هدف طی کردن ۲ مرحله ابتدای با شرایط بهتر و مناسب‌تری بود تا عوارض پیری کمتر بر آنها اثر منفی بگذارد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به میزان سالمندان موجود در استان کرمانشاه، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۲۴ هزار و ۲۲۴ نفر سالمند زیر نظر بهزیستی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند که از این آمار ۱۲ هزار و ۸۰۸ نفر خانم و تعداد حدود ۱۱ هزار و ۴۱۶ نفر نیز مرد هستند.

اختیاری با اشاره به رتبه هشتم استان کرمانشاه در جمعیت سالمندی خود، خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه با ۱۰.۴۷ درصد از جمعیت سالمندان جایگاه هشتم را در بین سایر استان‌ها داشته که در هفت مرکز شبانه روزی نگه داری می‌شوند.

وی ادامه داد: از مجموع هفت مرکز نگهداری سالمندان تعداد پنج مرکز در شهر کرمانشاه و در شهرستان‌های اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب نیز هرکدام یک مرکز دایر است که ارائه خدمات به صورت مراقبت، توانبخشی، پرستاری، توان پزشکی، مددکاری انجام می‌گیرد

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه علاوه بر نگهداری و ارائه خدمات در مراکز شبانه روزی ویزیت در منزل نیز انجام می‌گیرد، عنوان کرد: اعزام تیم‌های سیار به منازل برای ارائه خدمات توسط سه تیم ویزیت کننده انجام می‌گیرد که به طور کلی تعداد یک هزار و ۲۴۵ نفر در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند که ۳۹۹ نفر در این مراکز خدمات دریافت می‌کنند و ۴۴۴ نفر نیز از طریق ویزیت در منزل از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اختیاری با اشاره به نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها با مراکز نگهداری سالمندان، گفت: بر اساس سند ملی سالمندان که پنج سال پیش تصویب شده به منظور بهبود کیفیت زندگی سالمندان نیازمند کمک برخی ارگان‌ها مانند تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی