از اجتماع همدلان ظهور تا اجرای پویش دانش‌آموزی محض یار در 9 ربیع


از اجتماع همدلان ظهور تا اجرای پویش دانش‌آموزی محض یار در 9 ربیع

حجت‌الاسلام نصوری از ابلاغ بسته‌برنامه پیشنهادی به دفاتر بنیاد مهدی موعود(عج) ویژه ۹ ربیع‌الاول خبر داد و گفت: برگزاری اجتماع همدلان ظهور با استفاده از ظرفیت مساجد و هیئت‌ها و رسیدگی به دانش‌آموزان محروم در پویش «محض یار» جزء این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، ۹ ربیع الاول از مناسبت های مهم مهدوی و مذهبی است که بزرگداشت آن ضرورت ها و الزامات خود را دارد؛ از این رو، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به منظور بزرگداشت پرشور و اثرگذار این روز بسته برنامه پیشنهادی را تدوین و ارائه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، معاون آموزش، پژوهش و فرهنگ بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) و معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت در گفتگو با ما به تشریح این بسته‌برنامه پیشنهادی پرداخته که در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

از اجتماع همدلان ظهور تا اجرای پویش دانش‌آموزی محض یار در 9 ربیع

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه «نهم ربیع، روزی در امتداد غدیر» به عنوان شعار برنامه های این ایام انتخاب شده است، اظهار کرد: در بخش برنامه های دانشگاهی، حوزوی و دانش آموزی با توجه به اینکه امسال نهم ربیع الاول با روزهای آغازین سال تحصیلی جدید مقارن شده برنامه های متعددی را پیش بینی کرده و به مراکز مربوطه پیشنهاد داده ایم.

وی ادامه داد: برگزاری صبحگاه مهدوی در مدارس با برنامه هایی همچون قرائت آیات مهدوی، دعای سلامتی حضرت حجت (عج) و قرائت عهدنامه با امام زمان(عج)، برگزاری مسابقات کتابخوانی، آغاز به کار طرح دانش آموزی «یاران موعود» و نیز برگزاری نشست های مهدوی از جمله این برنامه هاست.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت ابراز کرد: تجلیل از مهدی یاوران در مدارس، برگزاری نشست های تخصصی مهدوی در دانشگاه ها و مدارس علمیه، برپایی نمایشگاه عرضه آثار و محصولات مهدوی نیز برای این ایام پیشنهاد می شود.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه برگزاری اجتماع منتظران (بیعتی برای همیشه) از دیگر برنامه های پیشنهادی برای این ایام است، گفت: به منظور توجه آحاد مردم به سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) و ترویج فرهنگ عهد و بیعت با حضرت حجت(عج) برگزاری این برنامه در یکی از میادین اصلی شهر همراه با بخش های سخنرانی، مداحی و فرهنگی پیشنهاد می شود. ظرفیت مساجد، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی هنری و بسیج می تواند به کمک این اجتماع بیاید.

از اجتماع همدلان ظهور تا اجرای پویش دانش‌آموزی محض یار در 9 ربیع

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود (عج) در ادامه شرح برنامه های پیشنهادی ویژه ایام ۹ ربیع الاول تاکید کرد: شناسایی ۱۰ مسجد شاخص هر استان و برگزاری نشست های مهدوی با حضور کارشناسان نیز به از برنامه های موثر در بزرگداشت 9 ربیع الاول است.

وی اضافه کرد: دعوت از گروه های فعال در طرح سه شنبه های مهدوی، برپایی موکب های مذهبی، برپایی ایستگاه های صلواتی و ارایه خدمات فرهنگی و سلامت و بهداشت به مردم، برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه کارکنان دستگاه های دولتی و عمومی، برگزاری صبحگاه نظامی در مراکز مربوطه با عنوان «عهد سربازی» و برنامه ریزی و هماهنگی برای تولید و پخش ویژه برنامه های مهدوی از رسانه ملی و شبکه های استانی نیز برنامه هایی است که اهتمام به آنها به برگزاری پرشور و موثر جشن ها و گرامیداشت های 9 ربیع الاول کمک می کند.

حجت الاسلام نصوری اجتماع «همدلان ظهور» را از دیگر طرح هایی دانست که می تواند شادی های ۹ ربیع الاول را دوچندان کند و گفت: دفاتر استانی بنیاد مهدی موعود(عج) با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت های مذهبی می توانند در روز 9 ربیع الاول این اجتماع را در مراکز فرهنگی، مدارس، دانشگاه و هیئت های مذهبی با محوریت قرائت دعای عهد و تجدید عهد و بیعت با امام عصر (عج) برگزار کنند.

از اجتماع همدلان ظهور تا اجرای پویش دانش‌آموزی محض یار در 9 ربیع

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه، استفاده از ظرفیت نماز جمعه، شناسایی و تقدیر فعالان مهدوی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، خیریه ای و غیره نیز به برگزاری پرشور ایام 9 ربیع کمک می کند و از طرح های پیشنهادی بنیاد مهدی موعود(عج) به شمار می رود.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به همزمانی ۹ ربیع الاول امسال با روزهای آغازین سال جدید تحصیلی بیان کرد: می توان با اجرای پویش «محض یار» و همکاری موسسات خیریه، خیران و نهادهایی همچون کمیته امداد و بهزیستی بسته های نوشت افزار تهیه و به نیابت از امام زمان (عج) بین دانش آموزان محروم توزیع کرد.

از اجتماع همدلان ظهور تا اجرای پویش دانش‌آموزی محض یار در 9 ربیع

وی با بیان اینکه بزرگداشت ۹ ربیع الاول به عزمی همگانی و حضور خودجوش مردمی نیاز دارد، ابراز کرد: بدین منظور نیز طرح «مرام مهدوی» به پیوست پیشنهادات این ایام مطرح شده تا همه محبان و علاقه مندان به حضرت ولی عصر (عج) به یاد و نام ایشان در سطح محلات با برنامه هایی همچون آذین بندی، نصب پوستر و بنر، برگزاری جشن های خانگی و پخش نذری و شیرینی ۹ ربیع را گرامی بدارند.

از اجتماع همدلان ظهور تا اجرای پویش دانش‌آموزی محض یار در 9 ربیع

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه این برنامه ها به دفاتر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سراسر کشور تدوین و پیشنهاد شده است، گفت: حمایت محتوایی این پیشنهادات توسط مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم انجام می شود، و برای استان ها بین ۳ تا ۴ استاد را در نظر گرفته ایم که از عصر سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) یعنی چهارشنبه، 13 مهرماه تا جمعه، 15 مهرماه در استان ها حضور می یابند که به طور میانگین ۱۰۰ استاد هستند. البته در کنار استادان اعزامی از استادان بومی هم بهره می گیریم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403