اعتراف رسانه‌های صهیونیست: سید حسن نصرالله ماموریت خود را با موفقیت انجام داد


اعتراف رسانه‌های صهیونیست: سید حسن نصرالله ماموریت خود را با موفقیت انجام داد

رسانه صهیونیستی معاریو به تازگی در مقاله‌ای معترف شده که دبیرکل حزب‌الله لبنان در تاثیرگذاری بر مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی لبنان موفق شده است.

جکی هوجی، نویسنده و کارشناس مسائل غرب آسیا در روزنامه صهیونیستی «معاریو» در خصوص سخنرانی روز گذشته سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان نوشته است: «او روز گذشته درباره مذاکره با اسرائیل در خصوص تعیین خطوط مرزی صحبت کرد و هیچ تهدیدی به زبان نیاورد. آیا او یک میانه رو شده است؟ نه. او به سادگی ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند».

هوجی با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله در مذاکرات با میانجیگری آمریکا شرکت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: اکنون او [نصرالله] می‌تواند بگوید به لطف تهدید‌های من [علیه اسرائیل] تل آویو نرمش نشان داده و بدون حزب‌الله، احزاب راست لبنان نمی‌توانستند حق خود را بگیرند.

در ادامه مقاله نوشته شده است که صبح دیروز (شنبه) سفیر آمریکا پیش نویس توافق با رژیم صهیونیستی را به میشل عون، رئیس جمهور لبنان ارائه کرد و انتظار می‌رود بیروت ظرف چند روز آینده به آن پاسخ دهد و به همین دلیل است که دیگر نیازی به تهدید نیست. بلکه زمان جشن گرفتن پایان یک فرآیند آگاهانه موفق است که طی آن سید حسن نصرالله نقش یک فرد مسئول را ایفا کرد و آن را به انجام رساند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان پیش از این تاکید کرد: «اهمیت آنچه امروز در حال رخ دادن است، وجود متن مکتوب طرف میانجی است که رئیس‌ جمهور، رئیس مجلس و نخست‌ وزیر دریافت کرده‌اند. روز‌های تعیین کننده در بحث مرزبندی و موضع سران کشور‌ها و همچنین اینکه کار‌ها به کجا می‌رود، مشخص خواهد شد.»

گفتنی است، روز گذشته، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود اعلام کرد روسای سه گانه به شکل رسمی متن پیشنهادی برای حل این موضوع را دریافت کرده اند و این گام بسیار مهمی است. او همچنین تاکید کرد در خصوص پرونده مرزبندی، لبنان روز‌های حساسی را در پیش رو دارد و مشخص خواهد شد جایگاه مقاومت کشور چیست و اوضاع به کجا می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...