روسیه: شواهدی از خرابکاری غرب در انفجار خطوط نورد استریم داریم


روسیه: شواهدی از خرابکاری غرب در انفجار خطوط نورد استریم داریم

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرد شواهدی غیر مستقیم از دخالت غرب در انفجار خط لوله نورد استریم وجود دارد.

سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد شواهدی غیر مستقیم در اختیار مسکو قرار دارد که از دخالت غرب در انفجار خط لوله نورد استریم خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ناریشکین در مصاحبه با شبکه «روسیه ۱» گفت: ما به جمع آوری حقایق ادامه می‌دهیم، اما اطلاعات غیر مستقیم علنی و غیر علنی، نقش غرب را (در حادثه) نشان می‌دهد.

از سوی دیگر یک مقام ارشد سابق در وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که ممکن است آمریکا و انگلیس پشت قضیه حادثه در نورد استریم باشند.

نشریه آلمانی اشپیگل نیز اعلام کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفته‌ها پیش به آلمان هشدار داده بود که احتمال حمله به خطوط گاز در دریای بالتیک وجود دارد.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای نسبت به نشتی گاز در خطوط لوله نورداستریم ۱ و ۲ واکنش داد و به نقل از رئیس‌جمهور روسیه هرگونه خرابکاری در خطوط لوله گازی نورد استریم را «تروریسم بین‌ا‌لمللی» خواند.

اظهارات پوتین در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان آنکه تمامی اطلاعات از نشت گاز در خط لوله گازی نورداستریم یک بیانگر «عمدی بودن خرابکاری» است، از اقدام متقابل عملی خبر داد.

شامگاه روز پنجشنبه گذشته شرکت اپراتور نورد استریم در بیانیه‌ای اعلام کرد نشتی در خط لوله نورداستریم ۱ روز دوشنبه هفته جاری متوقف خواهد شد، با این حال پیش‌بینی آغاز به کار این خط اکنون ممکن نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان