پاشینیان خواستار رسیدگی بین‌المللی به وضعیت اسیران ارمنی در باکو شد


پاشینیان خواستار رسیدگی بین‌المللی به وضعیت اسیران ارمنی در باکو شد

درپی انتشار فیلمی که گفته می‌شود اعدام اسرای ارمنی بدست نظامیان باکو است، پاشینیان خواستار پیگیری جامعه بین‌الملل شد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با اشاره به فیلمی که گفته می‌شود اعدام نظامیان غیرمسلح ارمنستانی توسط نیرو‌های جمهوری آذربایجان است در توییتر خود نوشت: «ارمنستان از همه ساز و کار‌های بین‌المللی موجود برای اطمینان از تحقیقات و پیگرد قانونی استفاده خواهد کرد.»

براساس گزارش نیوز آرمنیا، پاشینیان در ادامه افزود: «فیلم وحشتناک دیگری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و نظامیان جمهوری آذربایجان گروهی از اسرای جنگی ارمنی را در خاک ارمنستان اعدام می‌کنند. جامعه بین‌المللی باید به شدت این جنایت جنگی را محکوم کرده و به آن رسیدگی کند و اقدامات لازم را برای توقف تجاوز آذربایجان انجام دهد.»

بر اساس این گزارش، فیلمی که در آن نیرو‌های جمهوری آذربایجانی به نظامیان غیرمسلح ارمنی شلیک می‌کنند در کانال‌های تلگرامی پخش شده است.

پیشتر نخست وزیر ارمنستان در سخنانی گفته بود که دولت او در حال بررسی استقرار ناظران بین‌المللی از شورای امنیت سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا یا هر سازمان بین المللی دیگر در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان نیز در مصاحبه‌ای گفت که ارمنستان بر کمک نظامی و سیاسی بلوک تحت رهبری روسیه برای حفاظت از حاکمیت خود برابر جمهوری آذربایجان حساب می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج