تولید دانش‌بنیان با هدف افزایش بهره‌وری و توسعه اشتغال پایدار


تولید دانش‌بنیان با هدف افزایش بهره‌وری و توسعه اشتغال پایدار

اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: توجه به تولید دانش‌بنیان با هدف افزایش بهره‌وری و توسعه اشتغال پایدار در استان اردبیل حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد الله‌بخش پیش از ظهر دوشنبه در نشست سه‌جانبه مدیران کل شیلات، اوقاف و امور خیریه و آب منطقه‌ای استان اردبیل اظهار کرد: با انعقاد تفاهمنامه جامع بین شیلات و آب منطقه‌ای و همکاری خوب آب منطقه‌ای، اجرای بندهای مصوب تفاهمنامه در دستور کار است.

وی تصریح کرد: بازدید میدانی که ۲ هفته پیش به همراه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از ظرفیت‌های اوقافی در شهرستان‌های خلخال و کوثر داشتیم، مناطق بسیار مستعد و دارای پتانسیل ویژه بودند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با همکاری مناسب اداره کل اوقاف و امور خیریه و بعد از بحث و تبادل نظرهای کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که نشست سه‌جانبه‌ای داشته باشیم و این ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

الله‌بخش اظهار امیدواری کرد: با عزم جدی و اراده جمعی به موازات نگاه کارشناسانه و عمل‌گرایانه بتوانیم تحولی جدی در توسعه تولیدات شیلاتی در استان ایجاد کنیم و شاهد جهش واقعی در چرخه تولید و اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به ارتباط شعار سال با صنعت شیلات افزود: توجه به تولید دانش‌بنیان با هدف افزایش بهره‌وری و توسعه اشتغال پایدار بسیار حائز اهمیت است و شیلات یکی از بخش‌های بسیار مهم در حرکت به سمت توسعه، از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز با تقدیر از همکاری‌های خوب اداره کل شیلات استان و آب منطقه‌ای خاطرنشان کرد: در سطح استان ظرفیت‌های بسیار بزرگ و ویژه اوقافی داریم که کارهای بزرگی هم در این زمینه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده اضافه کرد: جای صنعت شیلات و آبزی‌پروری را با توجه به اهمیت خاصی که دارد، خالی دیدیم و تصمیم بر آن گرفتیم که با همکاری اداره کل شیلات این ظرفیت‌های نهفته را کشف و عملیاتی کنیم.

مدیرکل آب منطقه‌ای اردبیل نیز با قدردانی از حضور مدیران ۲ اداره کل، آمادگی کامل خود را برای توسعه همکاری، تعامل در سطوح مختلف برنامه‌ریزی برای زمینه‌سازی جهت توسعه شیلاتی و تداوم نشست‌های تخصصی و تبادل نظر بیان کرد.

محبوب حیدری در زمینه تخصیص آب به پروژه‌های مد نظر اوقاف برای آبزی‌پروری و رفع مشکلات آن در اسرع وقت قول مساعد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال میامی - بوستون 11 اردیبهشت 1403