نشنال اینترست: آخرین سخنرانی پوتین ادامه ایده‌های او در کنفرانس مونیخ است


نشنال اینترست: آخرین سخنرانی پوتین ادامه ایده‌های او در کنفرانس مونیخ است

روزنامه آمریکایی نشنال اینترست در مطلبی آخرین سخنرانی پوتین را ادامه ایده‌های او در کنفرانس سال ۲۰۰۷ مونیخ قلمداد کرد.

روزنامه «نشنال اینترست» سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم امضای سند الحاق مناطق جدید (شرق اوکراین) به روسیه را نشان دهنده تمایل مسکو برای پایان دادن به آنچه نظم جهانی مبتنی بر رهبری غرب ادعا میکنند، دانست.

مارک اپیسکوپوسن در بخشی از این مقاله تاکید کرده است که سخنرانی رئیس جمهور روسیه ادامه ایده‌هایی منطقی است که او در سخنرانی معروف خود در کنفرانس امنیتی مونیخ در سال ۲۰۰۷ بیان کرد.

پوتین طی سخنان خود در مونیخ در ۲۰۰۷ گفت: «امروز ما شاهد کاربرد بیش از حد نیرو در امور بین‌المللی هستیم که کسی از آن جلوگیری نمی‌کند. این نیرو جهان را به ورطه اختلافاتی سوق می‌دهد که یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتند… ما شاهد نادیده گرفتن فزاینده اصول پایه‌ای حقوق بین‌المللی هستیم».

اپیسکوپوسن می‌گوید پیام پوتین واضح است: روسیه در تلاش است تا آنچه را که به عنوان یک نظم جهانی منزوی و مستبد تحت رهبری غرب می‌بیند، سرنگون کند. رئیس‌جمهور روسیه اخیرا در نشستی با سران اطلاعاتی کشور‌های عضو سازمان «کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع» با بیان این‌که «غرب همواره در حال ایجاد مشکلات و بحران است» تأکید کرد غرب به کشور‌هایی که برای تعیین سرنوشت و آینده خود تلاش کنند، فشار می‌آورد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «غربی‌ها از هیچ روشی برای تحمیل فشار به کشور‌هایی که مسیر مستقلی را برای توسعه خود انتخاب می‌کنند، فروگذار نمی‌کنند. اگر کشوری بخواهد تلاش کند سرنوشت و آینده خود را تعیین کند، با فشار غربی‌ها مواجه است.»

پوتین در آخرین سخنرانی ضد آمریکایی خود به شدت غرب را برای تجارت برده، غارت آفریقا، نسل کشی قبایل سرخپوستان در آمریکا، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و جنگ ویتنام محکوم کرد.

این نویسنده خاطرنشان کرد که پوتین می‌خواست عزم خود را برای بازنگری اساسی در نظام بین‌المللی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت، نشان دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی