ترانزیت از خراسان جنوبی 42 درصد افزایش یافت


ترانزیت از خراسان جنوبی 42 درصد افزایش یافت

بیرجند-مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: ترانزیت از مرز ماهیرود خراسان جنوبی طی ۶ ماه گذشته به لحاظ وزن ۴۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کوهگرد عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار شش ماهه صادرات و واردات خراسان جنوبی اظهار کرد: در شش ماهه امسال ۴ میلیون و ۶۲۲ هزار دلار برنج، پنبه حلاجی شده، دانه پنبه، فروسیلیکون، فروسیلیکون تیتانیوم دار، سنگ تالک و رل کاغذ از کشورهای آلمان، پاکستان، ترکیه و افغانستان به خراسان جنوبی وارد شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: کاشی، صیفی‌جات، خرما، شمش چدن، کک متالوژی، زعفران، روغن سوخت تقطیری، هیدرو کربن سبک، سیمان و گازوئیل عمده کالاهای تولیدی خراسان جنوبی است که به کشورهای دیگر صادر شده است.

کوهگرد بیان کرد: در ۶ ماه گذشته ۶۴ هزار و ۱۶۶ تن آرد، شکر، فوفل، گازوئیل و نخود از کشورهای روسیه، هند، اندونزی، جمهوری آذربایجان و ترکیه از گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که به لحاظ وزن ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۴۸ میلیون دلار از این صادرات به وزن ۲۵۵ میلیون دلاری کالا از خراسان جنوبی و ۳۹۴ هزار تن مربوط به کالاهای تولیدی خراسان جنوبی و مابقی صادرات به وزن ۳۷۹ هزار تن و ارزش ۲۰۷ میلیون دلار مربوط به سایر استان‌ها بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی این کالاها از گمرکات بیرجند، ماهیرود و بازارچه‌های مرزی استان به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق و قزاقستان صادر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی