کربلای معلی میزبان جشنواره های «ربیع شهادت» و «کوثر عصمت»


کربلای معلی میزبان جشنواره های «ربیع شهادت» و «کوثر عصمت»

کمیته مرکزی مراسم ها با حضور تعدادی از مسئولان آستان مقدس امام حسین(ع) نشست های مشورتی را برای برپایی دومین جشنواره بین المللی کوثر عصمت و شانزدهمین جشنواره بین المللی ربیع شهادت برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، دکتر علاء ضیاء الدین، معاون کل آستان مقدس حسینی در گفتگو با شبکه کربلاء، گفت: آستان مقدس حسینی همواره به دنبال توجه به جشنواره های بین المللی است. زیرا این جشنواره ها، ایستگاه های مهمی برای احیای مناسبت های اهل بیت(ع) است و شاید مهم‌ترین این مناسبت ها ولادت ائمه اطهار در ماه شعبان المعظم است.

وی افزود: ما از الان برنامه ویژه شانزدهمین جشنواره ربیع شهادت را که مصادف با میلاد امام حسین(ع) است، آماده می کنیم.

ضیاء الدین ادامه داد:مناسبت میلاد حضرت زهرا(ع) اهمیت بسیاری برای ما دارد. به همین دلیل ما تلاش می کنیم تا جشنواره ویژه ای را به همین مناسبت به صورت زیبا به جهان منعکس کنیم.

از سوی دیگر، شیخ علی القرعاوی، عضو کمیته مقدماتی دومین جشنواره کوثر عصمت، گفت: این همایش همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(ع) برگزار خواهد شد. این جشنواره شامل مسابقات پژوهشی و شعری است.

وی افزود: کمیته مقدماتی این جشنواره برای ساماندهی و ترتیب محورهای آن تلاش می کند. همچنین برسر تعدادی از دیدگاه ها و رویکردها و انتخاب شخصیت های کشورهای مختلف جهان برای مشارکت در فعالیت های این جشنواره توافق شده است.

القرعاوی ادامه داد: روزهای آتی نشست های فشرده برای تکمیل محورهای جلسات پژوهشی و تکمیل محورهای جلسات شعر انجام خواهد شد. بیش از 60 شخصیت از کشورهای مختلف جهان برای حضور در این جشنواره انتخاب خواهند شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و رازهای بسیار خواندنی روشن کردن شمع