ابراز نگرانی تشکیلات خودگردان از انتقال سفارت انگلیس به قدس


ابراز نگرانی تشکیلات خودگردان از انتقال سفارت انگلیس به قدس

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم انگلیس برای بازنگری در مکان سفارت خود در فلسطین اشغالی و احتمال انتقال آن از تل‌آویو به قدس، ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی تشکیلات خودگردان از انتقال سفارت انگلیس به قدس

به گزارش راهبرد معاصر، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان روز دوشنبه در نشست هفتگی دولت در رام‌الله درباره اقدام احتمالی انگلیس برای انتقال سفارتش به قدس اشغالی ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: «وضعیت حقوقی، سیاسی و دینی قدس قابل بازنگری نیست و هر اقدامی در این زمینه را نقض آشکار قانون بین‌المللی می‌دانیم و می‌گوییم که هر گونه تغییری در وضعیت موجود قدس می‌تواند راه‌حل دو دولتی را تضعیف کند و به منزله به رسمیت شناختن الحاق این شهر به اسرائیل است و رژیم اشغالگر و گروه‌های افراطی شهرک‌نشینان را به تداوم تجاوزات علیه ملت و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی ترغیب می‌کند».

هفته گذشته بود که «لیز تراس» در نامه‌ای به «محافظه‌کاران دوست‌دار اسرائیل» پرونده انتقال سفارت انگلیس به قدس اشغالی را بازنگری خواهد کرد. این در حالی است که تراس در مقام وزیر امور خارجه دست به چنین کاری نزده بود.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، اشتیه همچنین گفت که این تصمیم تراس می‌تواند به روابط دوجانبه با فلسطین و جهان عربی و اسلامی لطمه بزند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟