ثبت تجاری نام مگازیلا برای پیشرانه حجیم فورد، نیروگاهی پرقدرت در راه است؟


در اول فوریه ۲۰۱۱ رستوران زنجیره‌ای چکرز نام مگازیلا را ثبت تجاری کرد. اگرچه حقوق این نام همچنان به رستوران یاد شده تعلق دارد اما ما نمی‌توانیم سابقه‌ای از آن را در آمریکا پیدا کنیم. به‌طور مشابه فورد نیز در سال ۲۰۲۰ تیزر یک پیشرانه با نام مگازیلا...

در اول فوریه ۲۰۱۱ رستوران زنجیره‌ای چکرز نام مگازیلا را ثبت تجاری کرد. اگرچه حقوق این نام همچنان به رستوران یاد شده تعلق دارد اما ما نمی‌توانیم سابقه‌ای از آن را در آمریکا پیدا کنیم. به‌طور مشابه فورد نیز در سال ۲۰۲۰ تیزر یک پیشرانه با نام مگازیلا را منتشر کرد. در همین سال بود که آمریکایی‌ها پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری گودزیلا را روی وانت‌های سوپر دیوتی خود نصب کردند.

ثبت تجاری نام مگازیلا برای پیشرانه حجیم فورد، نیروگاهی پرقدرت در راه است؟

همه ما می‌دانیم که فورد می‌خواست با یک حرکت ناب پیشرانه‌های ۸ سیلندر درون‌سوز خود را به موزه بفرستد چراکه عصر خودروهای الکتریکی فرا رسیده است. این شرکت همچنین می‌خواست پیشرانه ۸ سیلندر ۱۰۰۰ اسب بخاری هلفانت را در دسترس مشتریان قرار دهد اما همانند رستوران چکرز، از آن زمان تاکنون چیزی درباره سورپرایز فورد نشنیده‌ایم. ولی هم‌اکنون اوضاع فرق کرده چراکه فورد نام مگازیلا را در چهار کشور آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند به نام خود ثبت تجاری کرده است.

پیشرانه تنفس طبیعی گودزیلا قدرت ۴۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۴ نیوتون متری تولید می‌کند. مایک گوودوین مدیر تولید فورد پرفورمنس چندی پیش در اظهاراتی که تنها گفته‌ی مقامات رسمی فورد درباره پیشرانه جدید این خودروساز بوده‌اند اظهار داشته بود:

ما همچنین در حال کار روی یک پروژه فوق‌العاده محرمانه هستیم که با نام مگازیلا شناخته می‌شود. این پیشرانه قدرت پیشرانه فعلی ما را از ۴۳۰ اسب بخار بالاتر خواهد برد.

ثبت تجاری نام مگازیلا برای پیشرانه حجیم فورد، نیروگاهی پرقدرت در راه است؟

به گزارش پدال و به نقل از اتوبلاگ، هنوز مشخص نیست که قدرت بیشتر پیشرانه مگازیلا ناشی از ارتقای قطعات نسخه تنفس طبیعی گودزیلا خواهد بود یا اینکه از توربو یا سوپرشارژر روی آن استفاده خواهد شد. بر اساس نتایجی که تیونرها در طول ۲ سال گذشته به دست آورده‌اند، هرگونه تغییری روی این پیشرانه می‌تواند قدرت فوق‌العاده‌ای را ایجاد کند. تابستان همان سال پیشرانه گودزیلا عرضه شد و مدیر اسبق فورد پرفورمنس به قدرت ۷۸۹ اسب بخاری آن بدون استفاده از توربین اشاره کرد. در همان ماه بود که یک شرکت فعال در زمینه ارتقای پیشرانه محصولات فورد نمونه توئین توربوی این پیشرانه را ساخت که قدرت فوق‌العاده ۱۱۱۴ اسب بخاری تولید می‌کرد. گفته می‌شود فورد نیز از توربو در مگازیلا استفاده خواهد کرد. استفاده از توربو به همراه برخی قطعات جدید دیگر می‌تواند قدرت بسیار زیادی را ارائه نماید.

ثبت تجاری نام مگازیلا برای پیشرانه حجیم فورد، نیروگاهی پرقدرت در راه است؟

با این تفاسیر، پیشرانه مگازیلا آماده استخراج قدرت ۴ رقمی است اما این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فورد آن را عرضه کند. البته ثبت تجاری این نام در کشورهای استرالیا و نیوزلند جالب خواهد بود. قبلاً مهندسان فورد پرفورمنس پیشرانه گودزیلا را در یک موستانگ پروتوتایپ و مرموز تست کرده بودند. شایان ذکر است یکی از محبوب‌ترین محصولات فورد یعنی F-150 راهی بازار استرالیا می‌شود اما به نظر نمی‌رسد فعلاً نیوزلند جزو گزینه‌های بعدی باشد. البته هر دو کشور طرفدار موستانگ هستند و به نظر نمی‌رسد مشتریان استرالیایی و نیوزلندی فرصت خرید یکی از پیشرانه‌های پرقدرت دنیا را از دست بدهند.

برچسب ها

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب