تجلیل از نیم قرن فعالیت‌های هنری استاد «محمد رضا حقگو»


تجلیل از نیم قرن فعالیت‌های هنری استاد «محمد رضا حقگو»

بیرجند_ از نیم قرن فعالیت‌های هنری استاد «محمد رضا حقگو» پیشکسوت سینما و تلویزیون در اولین مهر سینمای ایران خراسان جنوبی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته در اولین مهر سینمای ایران خراسان جنوبی از نیم قرن فعالیت‌های هنری استاد محمد رضا حقگو پیشکسوت سینما و تلویزیون تجلیل و از سند هویتی وی رونمایی شد.

پیشکسوت سینما و تلویزیون در این مراسم با بیان اینکه بیرجند مردمی نجیب دارد و من از بیرجندی‌های هستم که بیرجند را خیلی دوست دارم، گفت: سال ۱۳۲۵ در محله خیرآباد بیرجند متولد شدم و از کودکی علاقه زیادی به سینما داشتم.

استاد محمد رضا حقگو افزود: در دوران کودکی فیلم‌های سینمایی را که با زبان اصلی در سالن کوچکی که در میدان ابوذر فعلی بیرجند به نمایش گذاشته می‌شد را می‌دیدیم.

وی ادامه داد: چون پدرم اعتقادی به سینما نداشت، بدون اطلاع وی در دانشکده هنرهای دراماتیک ادامه تحصیل دادم و در فیلم سینمایی" کج کلاه خان" برای اولین بار ایفای نقش کردم و همزمان با آن در اداره دارایی کار می‌کردم.

وی بیان کرد: با فوت دختر و همسرم از تهران به بیرجند آمدم.

او در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری مانند سریال‌های مختارنامه و سه در چهار ایفای نقش کرده است.

در ادامه این مراسم از نیم قرن فعالیت‌های هنری پیشکسوت سینما و تلویزیون استاد محمد رضا حقگو تجلیل و از سند هویتی وی رونمایی شد.

همچنین در این آئین از ۴۰ هنرمند استان شامل خانواده‌های شهید هنرمند مسعود تواضع و سید رضا حسینی مود و هنرمندان ایثارگر خسروی و یوسفی و هنرمندان برتر خراسان جنوبی در پنج بخش تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی