حدود 60 فعالیت در مراکز کانون انجام می شود


حدود 60 فعالیت در مراکز کانون انجام می شود

علامتی با بیان اینکه هفته ملی کودک آغازگر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال آتی خواهد بود، گفت: برنامه های متنوع در ۳۱ استان، شهرها، روستاها و حوزه عشایر در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حامد علامتی امروز سه شنبه 12 مهر در نشست رسانه ای هفته ملی و روز جهانی کودک که در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد ضمن تبریک ایام ربیع الاول و تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: امیدوارم از قبل برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بتوانیم یاران خوبی برای حضرت ولی عصر (عج) تربیت کنیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: ما مصمم هستیم به فضل خداوند متعال و با کمک مربیان در سراسر کشور که سرمایه های بسیار ارزشمندی برای کانون هستند و همچنین با کمک اصحاب رسانه هفته خوبی تحت عنوان هفته ملی کودک را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه کودکان ارزشمندترین سرمایه ملی هر جامعه ای محسوب می شوند، بیان کرد: ما امانت داران این هدیه های الهی هستیم. کودکان این سرزمین آینده سازان کشورمان هستند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خانه همه کودکان و نوجوانان است.

علامتی اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اتکا به مربیان زحمتکش و دلسوز در حوزه های ادبی، فرهنگی و هنری همیشه سعی کرده است که محل پرورش فکر و اندیشه و استعداد کودکان و نوجوانان سرزمین مان باشد.

حدود 60 فعالیت در مراکز کانون انجام می شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته کودک را تلنگری برای مردم به منظور توجه به حوزه کودک دانست و افزود: هفته ملی کودک در حقیقت بهانه ای است برای اینکه توجه مسئولان، خانواده و جامعه را به حوزه کودک معطوف کنیم. این هفته تلنگری است برای تمام مردم و مسئولان که به حوزه کودک اهمیت بدهند و توجه بیشتری به کودکان داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه ما در برابر کودکان مسئول هستیم، عنوان کرد: خانواده، جامعه و مسئولان هر یک در برابر کودکان مسئول هستند. کودکان امانت پروردگار متعال و هدیه های الهی برای ما محسوب می شوند. معطوف کردن توجه خانواده ها، جامعه و مسئولان نسبت به مسایل و نیازهای کودکان جزو اهداف اصلی هفته ملی کودک است. در حقیقت هفته ملی کودک آغازگر برنامه هایی است که در طول سال آتی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته ملی کودک بیان کرد: حال خوش کودکی رنگ خوش زندگی، شعار امسال هفته ملی کودک است. برنامه های مختلف و متنوعی از 16 تا 22 مهر در سراسر کشور برگزار می شود. هر روز هفته با یک نام عنوان گذاری شده است.

علامتی خاطرنشان کرد: در هفته ملی کودک مخاطبان شماره یک ما کودکان هستند و در کنار آنها اولیا و مربیان کودکان نیز بهره مند خواهند شد. برنامه های ما با گستره ملی در 31 استان و به تبع آن در شهرستان ها، روستاها و حوزه عشایری با امکانات در نظر گرفته شده اعم از تماشاخانه های سیار برگزار می شود.

حدود 60 فعالیت در مراکز کانون انجام می شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: شورای سیاستگزاری هفته ملی کودک متشکل از همه دستگاه هایی است که در حوزه کودک فعالیت می کنند. برخی از این سازمان ها عبارتند از بهزیستی، حوزه هنری، وزارت آموزش و پرورش، سازمان تعلیم و تربیت، محیط زیست و مراکز کودکستانی این هفته بهانه ای است که یک هم افزایی بین این دستگاه ها صورت گیرد تا کارهای اثرگذاری در حوزه کودکان انجام شود.

وی با بیان اینکه در هفته ملی کودک برنامه های متنوعی برای همه کودکان برنامه ریزی شده است، گفت: تنوع برنامه ها را در هفته ملی کودک شاهد خواهیم بود. چه کودکانی که کانونی باشند و چه کودکانی که در اختیار بهزیستی و سازمان استثنایی باشند از برنامه های کانون بهره مند خواهند شد. سعی کردیم که به بهانه هفته ملی کودک همه کودکان این سرزمین از برنامه های در نظر گرفته شده بهره مند شوند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چترش را برای همه کودکان باز کرده است.

وی با اشاره به افتتاحیه هفته ملی کودک به عنوان نخستین برنامه ملی هفته کودک بیان کرد: نمایشگاهی از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است. در مراکز فرهنگی و هنری کانون قریب به 60 فعالیت متناسب با اقتضائات کودکان انجام می شود. در قالب نمایشگاهی این فعالیت ها در معرض عموم قرار می گیرند. از حضور همه دستگاه هایی که در حوزه کودک فعالیت دارند از جمله شبکه پویای صدا و سیما در این نمایشگاه بهره می بریم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیدار با نویسندگان، شاعران و تصویرگران حوزه کتاب کودک و نوجوان را یکی از برنامه های هفته ملی کودک ذکر کرد و افزود: ما در این هفته برگزاری کارگاه عروسک سازی را خواهیم داشت. میز بازی بندک و سازه هنری سیمرغ را نیز داریم. همچنین نمایشگاه عروسک های نمدی نیز به بهانه هفته ملی کودک برگزار خواهد شد.

علامتی خاطرنشان کرد: در هفته ملی کودک استقرار میز مشترک با سایر حوزه ها به منظور ارایه یک بستر مناسب به کودکان و همچنین برپایی نمایشگاهی ازآثار مسابقه براتیسلاوا را خواهیم داشت. در این هفته همچنین نمایشگاه آنلاین فیلم سینمایی و تتاتر کودک و انیمیشن را در پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داریم.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی