تهیه اطلس اجتماعی آب اردبیل با هدف آشنایی با مصرف بهینه منابع آبی


تهیه اطلس اجتماعی آب اردبیل با هدف آشنایی با مصرف بهینه منابع آبی

اردبیل- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: طرح داناب، ارتقای سواد آبی و تهیه اطلس اجتماعی آب در راستای آشنایی با نحوه منابع آبی در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیران آب شهرستان‌های استان اردبیل اظهار کرد: فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از آب باید از کودکی و نوجوانی به دانش‌آموزان در مدرسه آموزش داده شود که ما انتظار داریم در شهرستان‌ها اجرای طرح داناب جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما از سطح منابع و سفره‌های زیرزمینی آب در اردبیل رنج می‌بریم، تصریح کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز به ویژه در مناطق کشاورزی باید در اولویت اقدامات و کارهای مدیران آب قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل از انسداد ۴۵ حلقه چاه غیرمجاز در سال آبی گذشته در راستای اجرای طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بالغ بر ۶۰۰ هزار متر مکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی استان صرفه‌جویی شده است.

حیدری با بیان اینکه طرح‌های تعادل‌بخشی در منابع آبی با جدیت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: با تشدید نظارت و بازرسی‌ها در حوزه آب، در سال‌های آینده تعداد چاه‌های غیرمجاز را به صفر می‌رسانیم.

وی اضافه کرد: به جز چاه‌های حاشیه رودخانه‌های دره‌رود و بالهارود، ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز با تخلیه سالانه یک میلیون متر مکعب شناسایی شده که اقدامات قانونی مناسب در دست انجام است.

حیدری استفاده غیرمجاز از منابع آبی را در کنار مشروع نبودن، خیانت به سفره‌های آب زیرزمینی اعلام کرد و ادامه داد: ما باید تکلیف چاه‌های غیرمجاز فاقد پروانه در حاشیه رودخانه‌های دره‌رود و بالهارود را هر چه سریع‌تر روشن کنیم که مطالعات نهایی در راستای واگذاری تخصیص از منابع آبی سطحی به شرکت مدیریت منابع آب ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل اجرای طرح داناب و ارتقای سواد آبی را به ویژه در مدارس مهم اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته این طرح با قوت اجرایی می‌شد که انتظار می‌رود با شروع مجدد آن، فرهنگ مصرف بهینه آب و ساماندهی در این حوزه را شاهد باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید