کدام صرافی های کریپتویی هرگز هک نشده‌اند؟


کدام صرافی های کریپتویی هرگز هک نشده‌اند؟

با توجه به رشد شتابان صنعت کریپتو، مجرمان سایبری این صنعت را هدف قرار داده‌اند و نرخ حملات سایبری به سرعت در حال افزایش است. بسیاری از صرافی‌های مهم ارزهای دیجیتال قبلاً با نقض امنیت مواجه شده‌اند. در حالی که تعداد کمی از این صرافی ها خوش شانس بودند که آسیب های جزئی ناشی از این هک ها را متحمل شوند، برخی دیگر میلیون‌ها دلار پول از دست دادند.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ تقریباً هر روز، هک و نقض داده در سیستم صرافی‌ها وجود دارد. هک صرافی‌های ارز دیجیتال به ضرر صرافی‌ها است؛ زیرا اغلب شامل از دست دادن پول و اعتماد هزاران مشتری می‌شود.

در حالی که سرمایه‌گذاران در شرکت‌های کارگزاری سپرده‌گذاری می‌کنند، ایمنی پولی که به دست آورده‌اند، یکی از نگرانی‌های اصلی در افکار همه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال است.

در چند سال گذشته، چندین سرقت قابل توجه از شبکه‌های مبادلات ارزهای دیجیتال رخ داده است. هر هک جدید ترسی را که معامله‌گران کریپتو هنگام رسیدگی و واریز پول نقد در پلتفرم‌ها احساس می‌کنند، افزایش می‌دهد.

اولین هک شناخته شده پلتفرم های مبادلات کریپتویی در سال 2011 با هزینه 30 هزار دلار در مت گاکس اتفاق افتاد و هک معروف 460 میلیون دلاری مت گاکس در سال 2014 رخ داد.

مهم ترین حادثه مربوط به سرقت 615 میلیون دلار از رونین بود، پل یا به اصطلاح کریپتویی یکی از بریج های که از بازی معروف NFT Axie Infinity پشتیبانی می کرد.

سوال بزرگ این است که چگونه سیستم‌هایی که بودجه لازم برای انجام سرمایه‌گذاری‌های امنیتی اختصاص می‌دهند هنوز در سال‌های 2019 و 2020 در معرض هک شدن هستند.

علیرغم برخی از بزرگترین صرافی‌ها و کارگزاری‌ها، هک‌های مربوط به صرافی ها هنوز اغلب در بازار ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد، زیرا تکنیک‌هایی که مجرمان سایبری برای حمله به سیستم‌های مالی استفاده می‌کنند، دائما در حال تغییر است.

این نشان می‌دهد که توسعه‌ دهندگان باید سیستم‌های معاملاتی بیت‌کوین را برای مقابله با نقض‌های امنیتی که ممکن است هرگز درباره آن‌ها نشنیده باشند، آماده کنند، زیرا تنها چیزی که برای یک خراب کاری توسط هکرها لازم است یک باگ یا نقص موثر در سیستم است.

علیرغم همه احتمالات، چند صرافی کریپتویی از زمانی که عملیاتی شدند، وضعیت خود را امن نگه داشته اند و هرگز مورد حمله موفق هکرها قرار نگرفته‌اند که قابل ستایش است.

برترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال که هرگز هدف حمله مهمی قرار نگرفته‌اند در زیر فهرست شده‌اند. در این لیست صرافی‌هایی وجود دارند که از سپتامبر 2022 هرگز به خطر نیفتاده‌اند.

یک پلتفرم کریپتویی معروف به نام Phemex هرگز مورد حمله قابل توجهی قرار نگرفته است. Phemex که در نوامبر 2019 در سنگاپور تأسیس شد، بیش از پنج میلیون مشتری در سراسر جهان دارد و به دلیل خدمات فوری و مشتقات خود به طور قابل توجهی به رسمیت شناخته شده است.

در سال های گذشته، Bybit به یکی از شناخته شده ترین صرافی های کریپتویی تبدیل شده است. با بیش از 10 میلیون عضو ثبت شده، در حال حاضر از نظر حجم معاملات در بین ده صرافی برتر ارز دیجیتال در سراسر جهان قرار دارد.

بهترین شرکت صرافی در جهان، PrimeXBT، از زمان شروع کار خود از پنج سال پیش، امنیت در سطح بانکی را برای محافظت از پول نقد سرمایه گذاران خود در نظر گرفته است.

یکی دیگر از پلتفرم‌های قدرتمند تجارت بیت‌کوین که نام خود را بر اساس ظرفیت محافظت از پول مصرف‌کنندگان به دست آورده، Kraken است. Kraken از ابتدا به طور کامل بر مسئله ایمنی صرافی خود متمرکز بوده است.

صرافی‌های ارز دیجیتال موجود تا به امروز هرگز هک نشده‌اند، اما به طور خودکار به آنها نسبت به سایر صرافی‌ها برتری نمی‌دهد. اگرچه صرافی هایی مانند Binance در گذشته دارای آسیب پذیری های سیستمی بوده اند، اما آنها نیز قوی تر شده اند و امنیت خود را تقویت کرده اند.

اهمیت اتخاذ شبکه‌هایی که امنیت قوی دارند در سال‌های آینده برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال حیاتی خواهد بود، زیرا بعید است که مجرمان سایبری به این زودی‌ها حمله به تجارت ارزهای دیجیتال را متوقف کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی