پلیس خراسان شمالی 493 کیلوگرم مواد مخدر کشف کرد


پلیس خراسان شمالی 493 کیلوگرم مواد مخدر کشف کرد

بجنورد- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۴۹۳ کیلو و ۶۲۲ گرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شد که عمده آن مواد مخدر سنتی بوده است.

سردار سعید مطهری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست سال جاری، ۸۴۸ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۳۸۷ نفر معتاد نیز دستگیر شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در مجموع در این بازه زمانی هزار و ۲۳۵ نفر دستگیر که در مقایسه با مدت مشابه ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت هزار و ۳۰۲ مورد طرح پیشگیرانه نیز توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به مرحله اجرا گذاشته شده است، افزود: طرح پاکسازی نقاط آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی، ارتقا امنیت، طرح مدارس و … از جمله طرح‌های اجرا شده در سطح استان بود.

سردار مطهری زاده با بیان اینکه در این مدت ۱۳ مورد عملیات مشترک برون استانی به مرحله اجرا گذاشته شده است، گفت: طی این ۶ ماه همچنین ۱۴ مورد عملیات درون استانی با حضور مقتدرانه پلیس در سطح استان اجرا شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تعداد ۵۳ دستگاه خودرو که در امر حمل و نگهداری مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گرفت نیز در این مدت توقیف شده است، تصریح کرد: این تعداد خودروی توقیف شده به نسبت سال قبل ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲ قبضه سلاح نیز از قاچاقچیان مواد مخدر کشف شده، خاطر نشان کرد: در همین مدت تعداد ۲۱ باند مواد مخدر هم متلاشی که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مطهری زاده گفت: در مجموع از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۴۹۳ کیلو و ۶۲۲ گرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است که عمده آن مواد مخدر سنتی بوده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین تفاهمات مابین انجمن شرکت های پرداخت الکترونیک و انجمن علمی تجارت الکترونیک