لزوم تکمیل طرح جامع امامزاده علی بن باقر (ع) مشهد اردهال کاشان


لزوم تکمیل طرح جامع امامزاده علی بن باقر (ع) مشهد اردهال کاشان

کاشان - استاندار اصفهان گفت: لازم است تا طرح جامع امامزاده علی بن باقر (ع) مشهد اردهال کاشان تکمیل شود.

سیدرضا مرتضوی در حاشیه سفر به مشهد اردهال در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به سابقه منطقه کاشان در ولایت مداری و پیروی از ائمه اطهار اظهار داشت: سند این افتخار حضور حضرت علی بن باقر (ع) در این منطقه برای ارشاد و راهنمایی مردم است.

وی با بیان اینکه آن حضرت بنا به تاکید امام محمدباقر (ع) و به درخواست مردم منطقه کاشان به این خطه روانه شد، ابراز داشت: حضرت علی بن باقر (ع) فرزند بلافاصله امام پنجم بودند که در مدت حضور در کاشان منشأ خیرات فراوان بودند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این امامزاده بزرگوار یکی از امامزادگان واجب التعظیم هستند، تصریح کرد: بزرگان و مراجع و علمای دینی ما برای آن حضرت احترام خاصی قائل بودند و از این رو در جهت شناساندن ایشان به مردم اقصی نقاط جهان تمام تلاش خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به ثبت مراسم قالیشویان در فهرست میراث ناملموس فرهنگی جهانی گفت: با توجه به تأکیدات دولت سیزدهم بر توسعه گردشگری از آئین‌ها و مراسم‌های سنتی و مذهبی می‌توان در جهت این موضوع استفاده کرد.

مرتضوی با بیان اینکه لازم است ایجاد دبیرخانه دائمی مراسم قالیشویان در شورای فرهنگی کاشان تصویب شود، گفت: مطمئناً با ایجاد این دبیرخانه شاهد اتفاقات بسیار خوبی در برگزاری مراسم جهانی قالیشویان مشهد اردهال خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات جدی علاقمندان و مجاوران حرم حضرت علی بن باقر (ع) اجرای طرح جامع این حرم است، تاکید کرد: لازم است در جهت رسیدن به این هدف همکاری‌های لازم از طرف همه دستگاه‌های مربوطه انجام و این طرح تکمیل و اجرایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج